سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال های دیپلماسی ایرانی

مجلس در جریان کامل مذاکرات هسته ای قرار دارد

۳۰ مهر ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۲۳۲۸۳ اخبار اصلی خاورمیانه
دولت تعامل خوبی با مجلس در خصوص پرونده هسته ای و مذاکرات برقرار کرده است/تصمیم در خصوص پروتکل الحاقی در دست مجلس شورای اسلامی است/سفر به عربستان در برنامه رئیس جمهور نیست
مجلس در جریان کامل مذاکرات هسته ای قرار دارد

دیپلماسی ایرانی : در جلسه هفتگی سخنگوی وزارت خارجه فرصتی برای خبرنگاران فراهم شد تا مرضیه افخم، سخنگوی این وزارتخانه به چند سوال خبرنگار دیپلماسی ایرانی در خصوص رابطه دولت و مجلس در بحث هسته ای، رابطه ایران و عربستان  و احتمال سفر حسن روحانی به عربستان پاسخ بدهد.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه درپاسخ به سوال خبرنگار دیپلماسی ایرانی در خصوص تعامل دولت با مجلس در بحث هسته ای و سخنان آقای لاریجانی که گفته بود پروتکل الحاقی را باید مجلس تصویب کند، گفت: دولت تعامل خوبی با مجلس در خصوص پرونده هسته ای و مذاکرات برقرار کرده است و همانطور که علی لاریجانی رئیس مجلس تاکید کرده است بحث تصمیم گیری در خصوص پروتکل الحاقی در دست مجلس است. مجلس شورای اسلامی به طور کامل در روند مذاکرات هسته ای ایران قرار دارد و تمامی بحث ها به نمایندگان محترم  مجلس و کمسیون ها منتقل می شود. تماس های دولت و نمایندگان مجلس کاملا برقرار است. تصمیم در خصوص پروتکل الحاقی در دست مجلس شورای اسلامی است که متناسب با روند مذاکرات و پیشرفت مباحث در این خصوص قطعا تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دیپلماسی ایرانی در خصوص  روابط ایران با عربستان در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی گفت: سیاست دولت یازدهم نسبت به همسایگان به ویژه کشورهای عربی همانطور که اعلام شده است سیاست تعامل سازنده است و  سیاست تعامل سازنده سیاستی فراگیر برای تمامی کشورهای خارجی است در عین حال نسبت به تقویت ارتباطات و داشتن روابط نزدیک و خوب با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس تاکید داشتیم. در دولت جدید این سیاست با جدیت دنبال می شود. مناسبات ایران و کشورهای منطقه مناسباتی است که هم از قدمت و هم از پیوندها و مشترکات زیادی برخوردار است. در خصوص امنیت و همگرایی منطقه ای نیازمند استحکام هر چه بیشتر این مناسبات هستیم. وزارت امور خارجه در همین راستا  تقویت تماس ها و افزایش  مراودات با کشورهای همسایه و به ویژه با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را در نظر دارد و امیدواریم که فضای مناسبی برای افزایش ارتباطات و حرکت به سمت تامین امنیت منطقه ای و ایفای نقش های بیشتر برای حل و فصل بحران ها دیده شود.

خانم افخم در پاسخ به سوال خبرنگار دیپلماسی ایرانی در خصوص امکان سفر آقای روحانی به عربستان گفت: فعلا چنین سفری در برنامه ایشان وجود ندارد، قطعا زمانی که  چنین بحثی مطرح شد در زمان مناسب انجام خواهد گرفت.


نظر شما :