کمیسیون اروپا در آستانه ورشکستگی است

۰۲ آبان ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۹۲۳۳۸۵ سرخط اخبار

خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه گفت خزانه این کمیسیون در آستانه خالی شدن است و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا خواست به اختلافاتشان بر سر بودجه اتحادیه اروپا پایان دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان باروسو در جلسه ای با حضور نمایندگان پارلمان اروپا که در استراسبورگ برگزار شد گفت بدون توافق بر سر طرح های اصلاح شده بودجه، کمیسیون اروپا نخواهد توانست هزینه هایش را پرداخت کند.

بخش اعظم بودجه اتحادیه اروپا بار دیگر در قالب یارانه کشاورزی یا کمک به مناطق فقیرنشین، به بیست و هشت کشور عضو این اتحادیه باز می گردد.

باروسو گفت: لطفا نگذارید ورشکسته شویم که چنین رویدادی به نفع وجهه موسسات اروپایی نیست.

پارلمان اروپا نیز اعلام کرده است در صورتی که مبلغی معادل دو میلیارد و هفتصد میلیون یورو (سه و هفت دهم میلیارد دلار) در اختیار کمیسیون اروپا قرار نگیرد این کمیسیون از ماه نوامبر قادر به پرداخت هزینه هایش نخواهد بود.

اولیور بیلی سخنگوی کمیسیون اروپا این اظهارات را که فعالیت نهادهای اروپایی نیز مانند آمریکا متوقف خواهد شد رد کرد و گفت این نهادها به فعالیت خود ادامه خواهند داد هرچند به علت کمبود بودجه کمیسیون اروپا چاره ای جز پرداخت نکردن برخی هزینه هایش ندارد.

کمیسیون بودجه در پارلمان اروپا برای تحویل دادن مبلغی تکمیلی به کمیسیون اروپا چراغ سبز نشان داد ولی برخی نمایندگان امروز درخواست کردند که موافقت قطعی آنها با تحویل دادن این مبلغ، مشروط به هزینه کردن مبلغ دیگری معادل سه میلیارد و 900 میلیون یورو باشد.

پرداخت نشدن بودجه کمیسیون اروپا ناشی از اختلاف بین دولت های اروپایی و پارلمان اروپا است و باروسو از این مشکل به عنوان «فقدان اعتماد» بین دو طرف یاد کرد.

کلید واژه ها: کمیسیون اروپا پارلمان اروپا


نظر شما :