ظریف: حل بحران سوریه راه حلی غیر از گفت‌وگو ندارد

۱۱ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۲ کد : ۱۹۲۳۷۵۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیاتی سیاسی و پارلمانی در آنکارا بسر می برد، جمعه شب با احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمدجواد ظریف در این دیدار با مروری بر ابعاد مختلف روابط دوجانبه در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی بویژه در حوزه های مربوط به انرژی و حمل و نقل، ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های مذکور را بسیار فراتر از شرایط موجود دانست و بر ضرورت بکارگیری همه ظرفیت های دو کشور برای فعال سازی آن تاکید کرد.

وی نگاه مثبت و آینده نگر مقامات عالیرتبه دو کشور مبنی بر ضرورت ارتقاء همکاری های دوجانبه در همه زمینه ها را پشتوانه مهمی برای توسعه و پیشرفت همه جانبه مناسبات فی مابین دانست.

وی تبادل هیات های دو کشور در سطوح مختلف تدوین برنامه ای برای مراودات هیات ها را عامل مهمی برای فعال سازی روابط و پیشبرد امور دانست.

تبادل نظر در خصوص موضوعات مهم منطقه خصوصا سوریه از دیگر موضوعات مورد گفت وگوی ظریف و داود اوغلو بود.

وزیر امور خارجه کشورمان بر مواضع اصولی جموری اسلامی ایران در خصوص خروج سوریه از بحران از طریق راه حل سیاسی و گفت وگوهای سوری – سوری تاکید و تصریح کرد: حل بحران سوریه راه حلی غیر از گفت وگو ندارد و بعد از گذشت زمان طولانی همه طرف ها به این نتیجه رسیدند که راه حل نظامی نه تنها موجب حل مشکلات سوریه نخواهد شد؛ بلکه بر فتنه های مذهبی و افراطی گری در منطقه دامن خواهد زد و توسعه افراطی گری خطری برای همه کشورهای منطقه و جهان می باشد.

احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه تاریخی ایران و ترکیه در منطقه، همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، انرژی و حمل و نقل را مهم ارزیابی کرد و توسعه آن در ابعاد مختلف را با اهمیت ذکر کرد.

تاکید بر ضرورت استمرار و ارتقاء تبادل هیات های متقابل از سوی دو کشور برای پیشرفت مناسبات و رایزنی در خصوص موضوعات مهم منطقه از جمله سوریه از دیگر مسائل مطرح شده از سوی داوداوغلو بود.

کلید واژه ها: محمدجواد ظریف ترکیه


نظر شما :