مصری‌ها کالاهای ترکیه را تحریم کردند

۰۳ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۷ کد : ۱۹۲۵۰۸۸ سرخط اخبار

در پی اقدام اخیر مصر مبنی بر اخراج سفیر ترکیه از قاهره، جمعی از مغازه داران و مالکان فروشگاه های مصری، کالاهای تولید ترکیه را تحریم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، برخی از صاحبان فروشگاه های استان "الغربیه" در مصر، روز شنبه کمپینی را با هدف تحریم تولیدات کشور ترکیه در داخل مصر و منع هرگونه واردات یا تولیدات از ترکیه آغاز کردند.

بنا به گزارش این پایگاه خبری، مغازه داران و فروشندگان استان "الغربیه" همچنین فروشندگانی را که با تحریم تولیدات ترکیه ای مخالفت کرده و این تولیدات را به شهروندان مصری عرضه کنند، تهدید کردند.

صاحبان فروشگاه ها در شهر "طنطا" نیز عرضه و فروش هرگونه تولیدات ترکیه را ممنوع و اعلام کردند که از اقدام وزارت خارجه مصر در واکنش به اهانت های رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به مصری ها، حمایت می کنند.

صاحبان فروشگاه ها در استان "الغربیة" تمامی خیابان های این استان را بستند تا شهروندان را به تحریم تولیدات کشور ترکیه وحمایت از تصمیم دولت مصر در این باره ترغیب کنند.

وزارت خارجه مصر روز شنبه در اعتراض به اظهارات رجب طیب اردوغان، سفیر ترکیه در قاهره را اخراج کرد و پس از آن نیز سفیر خود را از ترکیه فراخواند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که مصر سطح روابط دیپلماتیک خود با آنکارا را به سطح کاردار کاهش می دهد.

کلید واژه ها: ترکیه مصر تولیدات تحریم فروشگاه


نظر شما :