السیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مکلف شد

۰۷ بهمن ۱۳۹۲ | ۲۲:۰۴ کد : ۱۹۲۷۹۴۳ سرخط اخبار

عبد الفتاح السیسی پس از ارتقای درجه، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از سوی نظامیان مصر مکلف شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این تصمیم در نشست امروز(دوشنبه) فرماندهان ارشد نظامی مصر مطرح و به رای گذاشته شد که تمامی حاضران در نشست با آن موافقت کردند.

بنا بر این گزارش، شورای عالی نیروهای مسلح مصر، ظهر امروز با حضور ارتشبد عبد الفتاح السیسی، فرمانده کل نیروهای مسلح تشکیل جلسه داد و در این جلسه به السیسی اجازه داده شد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

السیسی که اکنون عالی رتبه ترین فرمانده نظامی مصر محسوب می شود، پس از نشست مذکور راهی کاخ ریاست جمهوری شد تا با رئیس جمهوری موقت درباره این تصمیم مذاکره کند.

در صورت موافقت کمیته عالی انتخابات مصر و عدم مخالفت ریاست جمهوری، ژنرال السیسی می تواند در انتخابات پیش رو نامزد شود. احتمال اینکه دو نهاد مذکور با نامزدی السیسی مخالفت کنند بسیار ضعیف است.

با توجه به اینکه دیگر نامزدهای احتمالی سوریه پیشتر اعلام کرده بودند که در صورت مشارکت السیسی در انتخابات ریاست جمهوری به نفع وی کنار خواهند کشید، به احتمال زیاد، ارتشبد السیسی، رئیس جمهوری آینده مصر خواهد بود.

السیسی برای نیل به این هدف باید ابتدا از سمت خود به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع استعفا دهد و سپس با شروع ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، وی نیز مدارک خود را برای مشارکت در انتخابات به کمیته عالی انتخابات ارائه دهد.

کلید واژه ها: السیسی مصر


نظر شما :