واکنش پنتاگون به حضور ناوهای ایرانی در اقیانوس اطلس

۲۲ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۳ کد : ۱۹۲۸۵۸۱ سرخط اخبار

سخنگوی پنتاگون در واکنش به خبر اعزام ناوهای ایران به اقیانوس اطلس گفت آمریکا از این برنامه ایران هیچ نگرانی ندارد و کشورهای زیادی در آب های بین المللی اقیانوس اطلس اجازه انجام عملیات دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که از اظهارات ایران مبنی بر اعزام ناوهایش به سمت مرزهای دریایی آمریکا نگرانی ندارد و تصریح کرد که کشورهای زیادی در آب های بین المللی اقیانوس اطلس عملیات انجام می دهند.

«استیو وارن» سخنگوی پنتاگون ضمن ابراز بی اطلاعی درباره نزدیک شدن این کشتی های جنگی ایران به اقیانوس اطلس تصریح کرد: تا آنجایی که ما می دانیم. در حال حاضر این تنها یک اعلامیه است. ما از خبر آنها مبنی بر اعزام کشتی به اقیانوس اطلس نگران نیستیم. همانطور که قبلاً هم گفتیم آزادی دریاها برای تمامی کشورها قابل استفاده است.

وی ادامه داد اگر کشتی های ایران به سمت اطلس حرکت کنند، نباید تعجب کنند که ناوهای دیگری را خواهند دید که در اقیانوس اطلس شناور هستند.

روز شنبه ناخدا یکم «افشین رضایی حداد» فرمانده ناوگان نظامی شمال ایران اعلام کرد: اکنون ناو گروه نیروی دریایی ارتش از سمت آفریقای جنوبی به سوی اقیانوس اطلس در حرکت است تا برای نخستین بار خود را به مرزهای آبی آمریکا نزدیک کند.

 

کلید واژه ها: اقیانوس اطلس


نظر شما :