تلاش‌های عربستان برای جایگزینی اخضر الابراهیمی

۰۷ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۹:۲۷ کد : ۱۹۲۹۲۸۵ سرخط اخبار

 منابع دیپلمات در نیویورک اعلام کردند که عربستان و چند کشور دیگر از بان کی مون خواسته اند تا جایگزینی را برای اخضر الابراهیمی تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت عربی پرس، دیپلمات های عرب اظهار کردند که این درخواست عربستان و چند کشور دیگر از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل برای تعیین جانشینی به جای اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه تنها محدود به نامه نگاری های رسمی با دبیرخانه سازمان ملل نبوده است بلکه این مساله در مذاکرات شفاهی که چند هفته قبل میان نمایندگان دائم کشورهای حوزه خلیج فارس در راس آنها عربستان و امارات با بان کی مون صورت گرفت، مطرح شده است.

منابع با بیان اینکه بان کی مون هیچ تعهدی در این خصوص نداد، گفتند که اخضر الابراهیمی هیچ گزارشی به شورای امنیت تا پیش از پایان نخستین هفته مارس آتی نخواهد داد.

دیپلمات ها با بیان اینکه روابط میان الابراهیمی و اتحادیه اروپا و نبیل عربی، دبیرکل این اتحادیه نابسامان بوده و در شرایط بدی است، اظهار کردند که روابط میان این دو طرف تقریبا قطع شده است و الابراهیمی عملا نماینده اتحادیه عرب نیست هر چند که همچنان عنوان فرستاده این اتحادیه را دارد.

کلید واژه ها: الابراهیمی بان کی مون


نظر شما :