استقبال روسیه از همکاری‌های کشاورزی با ایران

۱۰ اسفند ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۱ کد : ۱۹۲۹۴۲۵ سرخط اخبار

349570_209.jpgدر ملاقات نیکلای فئودورف وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه با دکتر مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف کشاورزی، بویژه امکان اجاره زمین برای تولید غلات درخاک روسیه، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تابناک ، وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه ضمن تبریک انتصاب جناب آقای سنایی بعنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گفت: مردم روسیه علاقه فراوانی به فرهنگ و تمدن ایرانی دارند و چنین توجهی می تواند زمینه خوبی برای توسعه همکاری های دو کشور باشد. ایشان تاکید کردند فدراسیون روسیه آمادگی دارد از تمامی ظرفیت های خود برای گسترش همکاری های کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران ،استفاده نماید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران  نیز در این ملاقات  ضمن استقبال از توسعه همکاریهای دو کشور در بخش کشاورزی، پیشنهاد تشکیل کارگروه همکاری  میان وزارتخانه های کشاورزی دو کشور   را مطرح نمود و از  وزیر کشاورزی روسیه دعوت نمود جهت ارتقاء سطح همکاریها به ایران سفر نماید.
طرفین همچنین  تاکید کردند که همکاری اقتصادی دو کشور از پتانسیل جدی برخوردار است، لذا احتیاج به فعال سازی دارد و در این رابطه به ظرفیت های بالقوه موجود در زمینه صادرات غله از روسیه به ایران و  متقابلاً، امکان صادرات میوه و تره بار از ایران به روسیه اشاره نمودند.
در جریان این ملاقات،  زمینه های دیگر همکاری از جمله در حوزه  شیلات ، دامداری و بهداشت گیاهی  نیز  بررسی گردید.

 ایران و روسیه به عنوان دو کشور همسایه توانمندی های بالقوه زیادی برای گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه کشاورزی دارند و در حالی که روسیه با واردات سالانه نزدیک به 40 میلیارد دلار میوه و تره بار بازار مناسبی برای کشورمان محسوب می شود، در مقابل ایران نیز مقصد جذابی برای صادرات غله مازاد روس ها به شمار می رود.

کلید واژه ها: روسیه کشاورزی فدراسیون روسیه


( ۱ )

نظر شما :