تلویزیون اسرائیل: نقشه ما نگرفت

۱۷ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۴ کد : ۱۹۲۹۷۷۴ سرخط اخبار

شبکه 10 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد بعد از گذشت 36 ساعت از عملیات ارتش اسرائیل برای توقیف کشتی حامل اسلحه از ایران، اهداف تبلیغاتی مورد نظر اسرائیل از این حادثه به دست نیامد.

به گزارش عصر ایران، اسرائیل در اواخر هفته گذشته مدعی شد نظامیان این رژیم کشتی حامل اسلحه را در دریای سرخ کشف و توقیف کرده اند که از مبداء ایران به سمت غزه در حرکت بود اما مقامات تهران به شدت این موضوع را تکذیب می کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر توقیف این کشتی را به هنگام سخنرانی در شهر لس آنجلس آمریکا اعلام کرد.

شبکه 10 تلویزیون اسرائیل ادامه داد: کنفرانس مطبوعاتی برنامه ریزی شده برای اطلاع رسانی درباره این کشتی به هنگام ورود آن به بندر ایلات اسرائیل و رونمایی از سلاح و تجهیزات نظامی کشف شده موجود در آن برای رسانه های بین المللی نیز اهداف تبلیغاتی و رسانه ای مورد نظر  را برآورده نخواهد کرد زیرا هم اکنون توجه جهانی به حوادث اوکراین و خطر بروز جنگ در این منطقه است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به هنگام بازدید از موزه تسامح در لس آنجلس آمریکا خبر توقیف یک کشتی حامل سلاح از مبداء ایران به مقصد غزه را اعلام کرد و توضیح داد: این کشتی چند روز بعد به بندر ایلات اسرائیل منتقل خواهد شد و پس از آن همه جهان از نوع این سلاح آگاه خواهند شد و چهره واقعی ایران  آشکار می شود و خواهیم دانست چه کسی دروغگو است.

روزنامه اسرائیلی معاریو هم در یادداشتی با عنوان "داستان کشتی اسلحه ایرانی یک موفقیت هالیودی" ماجرای توقیف کشتی ایرانی را زیر سؤال برد و آن را برنامه ریزی برای تقویت موضع نتانیاهو در آمریکا دانست.

روزنامه معاریو نوشت: زمان اعلام خبر توقیف کشتی حامل سلاح در نزدیکی آب های سودان در دریای سرخ توسط نتانیاهو، حساب شده بود. یعنی دو روز پس از دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و یک روز پس از سخنرانی در نشست آیپک. نتانیاهو در چنین وضعیتی می تواند مدعی کشف چهره واقعی ایران به جهانیان شود و بگوید : به شما که گفته بودم !

در این یادداشت این احتمال مطرح شده است که ورود نظامیان اسرائیلی به کشتی حامل سلاح به شکلی برنامه ریزی شده بود که با حضور نتانیاهو در شهر لس آنجلس آمریکا همزمان باشد.

روزنامه معاریو همچنین این سؤال را مطرح می کند که چرا باید این کشتی در این فاصله ببسیار زیاد از مقصد نهایی اعلام شده یعنی منطقه غزه، توقیف شود.

همچنین چند ساعت پس از انتشار خبر توقیف این کشتی، نخست وزیری اسرائیل به تمامی وزیران کابینه دستور می دهد از هر گونه اظهارنظری دراین باره خودداری کنند. در صورتی که چنین موفقیتی باید در شرایط عادی با حضور وزیران در تمامی شبکه های تلویزیونی همراه باشد.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: به نظر می رسد اعلام خبر توقیف کشتی، سرپوشی بر هزینه های گزاف و هنگفت سفر خانواده پرجمعیت نتانیاهو به لس آنجلس آمریکاست. با اعلام خبر توقیف کشتی چه کسی جرات دارد درباره مسائل حاشیه ای چون هزینه های سفر نتیاناهو و خانواده اش به آمریکا سؤال کند.

کلید واژه ها: نتانیاهو توقیف کشتی لس آنجلس


نظر شما :