دبیرکل سازمان ملل راهی روسیه شد

۲۹ اسفند ۱۳۹۲ | ۰۲:۵۹ کد : ۱۹۳۰۲۹۸ سرخط اخبار

دبیر کل سازمان ملل امروز چهارشنبه در حالی سفر خود به مسکو و کیف را آغاز کرده که قصد دارد با رهبران روسیه و اوکراین در خصوص دستیابی به راهکاری سیاسی برای پایان دادن به بحران کریمه رایزنی و گفتگو کند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، سفر بان کی مون به مسکو و کیف در شرایطی است که تنش در روابط روسیه و اوکراین بر سر شبه جزیره کریمه به شدت بالا گرفته و مسکو این منطقه را جزئی از خاک خود اعلام کرده است. اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا این اقدام روسیه را محکوم کرده و برگزاری همه پرسی کریمه را به رسمیت نشناخته اند.

بر اساس این گزارش دفتر مطبوعاتی سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، نخستین مقصد سفر بان کی مون شهر مسکو خواهد بود و وی قصد دارد فردا پنج شنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کند. دیدار با سرگئی لاوروف و سایر مقام های ارشد روسی نیز از دیگر برنامه های بان کی مون خواهد بود.

بان کی مون روز جمعه نیز قصد دارد برای دیدار با مقام های ارشد اوکراینی به کیف سفر کند. سازمان ملل افزود، سفر بان کی مون بخشی از تلاش های دیپلماتیک وی برای حل و فصل مسالمت آمیز و سیاسی بحران کنونی است. دبیر کل سازمان ملل خواستار حل و فصل این بحران از طریق اصول تصریح شده در منشور سازمان ملل شده است.

کلید واژه ها: روسیه بان کی مون


نظر شما :