حمایت اتحادیه آفریقا از مواضع روسیه در اوکراین

۲۹ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۹۳۰۲۹۹ سرخط اخبار

رئیس کمیته امور بین المللی مجلس دمای روسیه بیان کرد اتحادیه آفریقا حمایت خود را از تصمیم مسکو در خصوص موضوع شبه جزیره کریمه اعلام کرد.



به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی روسیه الیوم؛  میخائیل مارگلوف رئیس کمیته امور بین الملل مجلس دومای روسیه که در نشست پارلمان آفریقا در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی شرکت کرده بود، گفت اتحادیه آفریقا در این نشست تاکید کرد، هیچ کس نمی تواند درباره خواست مردم کریمه که در همه پرسی آن را بیان کردند، تردید کند.

وزارت امور خارجه چین نیز خویشتن داری و پیدا کردن راه حل سیاسی برای مشکل کریمه را خواستار شد و بر ضرورت در نظر گرفتن، پیچیدگیهای حوادث تاریخی و برخی عوامل مربوط به موضوع کریمه تاکید کرد.

کریستینا فرناندز کریشنر رئیس جمهوری آرژانتین نیز خودداری غرب را از به رسمیت شناختن نتایج همه پرسی کریمه محکوم کرد، و افزود بر اساس منشور سازمان ملل متحد ملتها می توانند سرنوشت خود را مشخص کنند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا نیز همه پرسی کریمه را نتیجه سیاست آمریکا در قبال روسیه بیان کرد و این موضوع را یادآور تقسیم صربستان و محروم کردن آرژانتین از مالکیت جزایر فالکلند با برگزاری همه پرسی توهمی سال گذشته دانست.

کلید واژه ها: کریمه روسیه


( ۱ )

نظر شما :