تایید الحاق کریمه به روسیه در دومای روسیه

۲۹ اسفند ۱۳۹۲ | ۲۳:۲۲ کد : ۱۹۳۰۳۳۶ سرخط اخبار

356374_272.jpgدومای روسیه قرارداد الحاق منطقه کریمه و بندر سواستوپل به فدراسیون روسیه را تایید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی اینترفاکس، این قرارداد روز پنجشنبه در نشست علنی دومای روسیه با شرکت سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور بررسی و با 443 رای و یک رای مخالف تایید شد.

در سند ضمیمه به قرارداد متذکر شده است که این قرارداد بر اساس نتایج همه پرسی آزاد و داوطلبانه ساکنان کریمه و بندر سواستوپل که در آن مردم به الحاق این دو منطقه به روسیه رای دادند ،تنظیم شده است.

مطابق این قرارداد، روسیه حق تمام ساکنان کریمه و بندر سواستوپل برای حفظ زبان خود و تامین شرایط برای تدریس و توسعه زبان آنها را تضمین می کند و زبان های روسی، تاتاری و اوکراینی به عنوان زبان های حکومتی این مناطق شناخته شده اند.

در بندهای دیگر این قرارداد نحوه تعیین مرزهای زمینی و دریایی مناطق کریمه و بندر سواستوپل و نیز تعیین تابعیت ساکنان آن تعیین شده است که بر اساس آن اگر ساکنان این مناطق طی یک ماه مخالفت خود را با کسب تابعیت روسی اعلام نکنند به عنوان اتباع روسی شناخته می شوند.

مطابق قوانین روسیه، قراردادها یا لوایح قانونی پس از تایید در مجلس دوما و شورای فدراسیون (مجلس علیای پارلمان روسیه) و امضای رییس جمهوری این کشور اعتبار اجرایی می یابند.

وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد: قرارداد الحاق منطقه کریمه و بندر سواستوپل به فدراسیون روسیه تا پایان این هفته مراحل قانونی خود را طی و اعتبار اجرایی خواهد یافت.

این قرارداد را ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و سرگئی آکسیونف نخست وزیر جمهوری خودمختار کریمه و ولادیمیر کنستانتینوف رییس مجلس این جمهوری و آلکسی چالی شهردار بندر سواستوپل روز سه شنبه در کاخ کرملین امضا کردند.

کلید واژه ها: روسیه بندر سواستوپل کریمه


نظر شما :