انصراف دادگاه پاکستان از محاکمه «پرویز مشرف»

۰۷ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۰ کد : ۱۹۳۰۶۲۹ سرخط اخبار

قاضی «فیصل عرب» که بررسی پرونده رئیس جمهور سابق پاکستان را به عهده داشت به علت اطمینان نداشتن وکلای مشرف به رأی دادگاه از ادامه رسیدگی به این پرونده خودداری کرد که این به معنای انصراف دادگاه از محاکمه ژنرال پاکستانی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزای فارس در اسلام آباد، قرار بود امروز دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان پرونده وی در زمینه خیانت به کشور را بررسی کند اما قاضی فیصل عرب مسئول رسیدگی به این پرونده از ادامه پیگیری این پرونده انصراف داد.

بر اساس این گزارش، وکلای مشرف با حضور در جلسه دادگاه اعلام کردند: مشرف به دلایل امنیتی نمی تواند در دادگاه حاضر شود علاوه بر آن وی درباره بی طرف بودن و منصفانه قضاوت کردن قضات دادگاه مشکوک است.

پس از این اظهارات قاضی فیصل عرب که بررسی پرونده مشرف را به عهده داشت اعلام کرد: اگر وکلای مشرف به رأی دادگاه اطمینان ندارند و تصمیم قضات درباره محکومیت موکلشان را جانبدارانه تلقی می کنند پیگیری این پرونده بی فایده است و لذا بهتر است من از ادامه بررسی این پرونده کناره گیری کنم.

گفتنی است قاضی فیصل عرب سرپرستی کمیسیون 3 نفره قضات بررسی پرونده مشرف را در دست داشت، بنابراین کناره گیری وی از ادامه جلسه دادگاه به معنی انصراف دادگاه از پیگیری پرونده مشرف می باشد.

پرویز مشرف در حالی در دادگاه ویژه پاکستان به جرم «خیانت» به کشور در حال محاکمه است که جلسات رسیدگی به اتهامات وی تاکنون به دلایل و بهانه های مختلف به تأخیر افتاده است.

برخی کارشناسان بر این باورند که نفوذ بالای مشرف در ارتش پاکستان یکی از موانع پیشرفت جلسات دادرسی وی می باشد.

کلید واژه ها: پاکستان


نظر شما :