تظاهرات فلسطینیان علیه شهرک‌سازی‌ها

۱۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۹۳۰۷۹۶ سرخط اخبار

فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی به منظور گرامیداشت حماسه «روز زمین» دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت الجزیرة نت، این حرکت های خودجوش مردمی در روستای رمیه آغاز شده است، دشمن صهیونیستی این روستای فلسطینی نشین را به تخریب و تبعید ساکنان آن تهدید کرده است، این اقدام در میان هشدارهای مربوط به بروز درگیری میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست صورت می گیرد.

راستگرایان اسرائیلی به جوسازی های خود علیه فلسطینیان برای ممانعت از برگزاری این مراسم به مناسبت روز زمین و همچنین تشدید شهرک سازی و طرح های یهودی سازی شدت بخشیده اند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که فلسطینیان ساکن شهرک های داخل سرزمین های اشغالی 48، سی و هشتمین سالگشت روز زمین را با برگزاری اعتصاب های سراسری و فعالیت های فرهنگی و سیاسی زنده نگه می دارند،این اقدامات و تحرکات و پویش ها به برگزاری تظاهرات منطقه ای در شهرک عرابه واقع در الجلیل ختم می شود. روند ویرانی خانه ها و مصادره زمین هایی که برای اجرای طرح های یهودی سازی و شهرک سازی مورد استفاده قرار می گیرد، تشدید یافته است.

یکی از نمایندگان عرب کنست از حزب تجمع ملی بر این باور است که زمین رکن اساسی منازعه با اسرائیل به شمار می رود.

حن ین زعبی در مصاحبه با این پایگاه افزود: اسرائیل در سال 1948 دست به اشغال نظامی فلسطین زد، این رژیم از همان سال 1000 شهرک یهودی احداث کرده است تا به شیوه های غیر نظامی دست به مصادره اختاپوسی سرزمین فلسطین بزند.

وی خاطرنشان ساخت: رژیم صهیونیستی به منظور قطع ارتباط جغرافیایی میان شهرک های عربی، شهرک های اسرائیلی را احداث کرد.

به اعتقاد وی، رژیم صهیونیستی علاوه بر مصادره زمین های فلسطینی قصد اشغال کامل میهن فلسطین را دارد.

وی تصریح کرد: اسرائیل می کوشد تا ملت فلسطین ملتی جنگجو و استعمارگر جلوه دهد.

عضو دفتر سیاسی جنبش اسلامی گفت: فعالیت ها و برنامه های روز زمین از روستای رمیه و مشخصا از روی زمین های مصادره شده که بر روی آنها شهرک کرمئیل احداث شده است، کلید خورد، زیرا رخدادهای روز زمین در این شهرک به وقوع پیوست.

عبدالحکیم مفید خاطرنشان ساخت: شهرک کرمئیل مرکز و کانون نبرد زمین و موجودیت و پروژه یهودی سازی الجلیل به شمار می رود.

وی تصریح کرد: فلسطینیان و عرب های ساکن داخل سرزمین های اشغالی 48 به سرزمین و میهن خود پابیند خواهند ماند، مهینی که در معرض وحشیانه ترین تجاوزات و حملات قرار گرفته است، حملاتی که موجودیت آنان را تهدید می کند و آن را به خطر می اندازد.

وی همچنین اظهار داشت: سیاست های رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره و کوچاندن فلسطیینان از سرزمین شان بار دیگر از سرگرفته شده است.

وی تاکید کرد: اسرائیل از یک سو فلسطینیان را از خانه و کاشانه شان بیرون می کند و آواره و بی خانمان می سازد و از سوی دیگر، شهرک نشینان جدید را به مناطق فلسطینی انتقال می دهد.

از سوی دیگر، رئیس کمیته عالی پیگیری امور عرب های داخل سرزمین های اشغالی 48 از رژیم اشغالگر قدس و سیاست های آن علیه فلسطینیان ساکن داخل به شدت انتقاد کرد و سران تل آویو را به ایجاد خفقان در میان توده های عربی و فلسطینی متهم کرد.

وی درباره پیامدهای اقدامات سرکوبگرانه رژیم عبری علیه فلسطینیان 48 هشدار داد و گفت که این اقدامات موجب تکرار حماسه روز زمین می شد و فلسطینیان عزم خود را برای زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه جزم کرده اند.

وی خواستار مقابله با سیاست های تبعیض نژادی و طرح های توطئه آمیز و شیطانی دشمن صهیونیستی در زمینه کوچ و تبعید فلسطینیان شد.

از سوی دیگر نیروهای صهیونیستی دست به سرکوب ده ها فلسطینی تظاهرات کننده در نزدیکی دیوار مرزی واقع در شمال نوار غزه زدند. این تظاهرات به مناسبت روز زمین برگزار شده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت کشاورزی دولت حماس خواستار مشارکت در کاشت نهال زیتون در شرق شهرک جبالیا واقع در شمال نوار غزه شد.

ده ها شهروند فلسطینی در این اقدام شرکت کردند، آنان با حمل پرچم های فلسطینی، شعارهایی را در رابطه با خروج اشغالگران صهیونیست از سرزمین فلسطین سر دادند اما نیروهای اسرائیلی به سوی شرکت کنندگان در این مراسم گلوله های گاز اشک آور و جنگی شلیک کردند.

کلید واژه ها: سرزمین های اشغالی


نظر شما :