«مشرف» به اتهام «خیانت» محکوم شد

۱۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰ کد : ۱۹۳۰۸۲۵ سرخط اخبار

پس از یک دوره طولانی کشمکش بین پرویز مشرف و دادگاه عالی پاکستان، سرانجام رئیس جمهور سابق پاکستان در دادگاه حضور پیدا کرد و به دفاع از خود و اتهام خیانت بزرگ پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، دادگاه اسلام آباد در جلسه دادرسی امروز خود پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان را به جرم خیانت به کشور محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، مشرف به علت نقض قانون اساسی و زندانی کردن قضات دادگاه در سال 2007 مجرم شناخته شده است.

احمد رضا قصوری وکیل مشرف در مصاحبه با خبرنگاران در بیرون از دادگاه ابراز داشت: قانون مشرف را از حضور در دادگاه مستثنی دانسته اما موکلش برای اثبات بی گناهی خود در دادگاه حضور پیدا کرده است.

گزارش ها نشان می دهد مشرف با تعداد زیادی نیروی امنیتی که از وی محافظت می کردند وارد دادگاه شد و به دفاع از خود پرداخت.

مشرف در دفاع از خود گفت: فردی را که باعث شکوفایی صنعت کشاورزی در پاکستان شده و کشور را از وام های بین المللی نجات داد، متهم می دانید؟

وی افزود: من برای دفاع از کشور در 2 جنگ بزرگ با هند شرکت کردم و 44 سال از بهترین سال های عمر خود را به ارتش پاکستان خدمت کرده ام باز هم متهم به خیانت می شوم.

دادگاه قرار است امروز رأی نهایی خود را درباره انتقال مشرف به خارج از کشور اعلام کند، این در حالی است که وکلای مشرف از دادگاه درخواست کرده اند اجازه دهد پرویز مشرف برای دیدن مادر خود که به شدت بیمار است، پاکستان را ترک کند.

پرویز مشرف در حالی در دادگاه ویژه پاکستان به جرم «خیانت» به کشور در حال محاکمه است که جلسات رسیدگی به اتهامات وی تاکنون به دلایل و بهانه های مختلف به تأخیر افتاده است.

برخی کارشناسان بر این باورند که نفوذ بالای مشرف در ارتش پاکستان یکی از موانع پیشرفت جلسات دادرسی وی می باشد.

کلید واژه ها: پاکستان


نظر شما :