23 کشته و 115 مجروح در انفجار قوی در اسلام آباد

۲۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۹۳۱۲۷۵ سرخط اخبار

انفجار یک بمب کنترل از راه دور در یک بازار میوه و تره بار در پایتخت پاکستان دست کم 23 کشته و 115 مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش مهر به نقل از سایت خبری نیوز پاکستان، پلیس اسلام آباد از انفجار بمبی 5 کیلوگرمی در بازار مواد غذایی منطقه پیر ودهایی این شهر خبر داد. این بمب کنترل از راه دور که در بازار میوه فروشان جاسازی شده بود، گودالی به عمق 1.5 متر ایجاد کرده و جان دست کم 23 نفر را گرفت.

بر این اساس انفجار در زمان اوج کار این بازار رخ داده و طی آن 115 نفر نیز مجروح شده اند. پلیس می گوید هر چند به طور معمول به بازرسی افراد و خودروها در این بازار می پردازد، اما بازبینی محتویات تمامی خودروهای باربری کار دشواری است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده نگرفته است. در همین حال گروه تحریک طالبان که به تازگی آتش بس خود با دولت پاکستان را تا دهم آوریل تمدید کرده، این انفجار را محکوم کرد. 

"شهیدالله شهید" سخنگوی این گروه شبه نظامی تاکید کرد تحریک طالبان هیچ رابطه ای با این حمله نداشته و از دولت می خواهد عوامل آن را شناسایی کند.

روز گذشته نیز بر اثر انفجار یک بمب در قطاری در بلوچستان پاکستان دست کم 14 نفر کشته و 40 نفر مجروح شدند. پلیس می گوید بمب منفجر شده در بلوچستان نیز از راه دور کنترل می شد و در یک چمدان جاسازی شده بود.

کلید واژه ها: پاکستان


نظر شما :