درآمد باراک اوباما باز هم کاهش یافت

۲۳ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۳ کد : ۱۹۳۱۳۷۳ سرخط اخبار


برگه های مالیاتی باراک اوباما نشان می دهد مجموع درآمدهای رئیس جمهوری آمریکا در سال گذشته میلادی همچون سال قبل از آن کاهش داشته و به رقمی حدود ۴۸۰ هزار دلار رسیده است.

درآمد اوباما در سال نخست ورود به کاخ سفید بیش از ۵ میلیون دلار بود.

بنا بر گزارش کاخ سفید که برگه های مالیاتی رئیس جمهوری و معاون او را منتشر کرده است، باراک و میشل اوباما در سال مالی ۲۰۱۳ حدود ۴۸۱ هزار دلار درآمد داشته اند و ۲۰.۴ درصد آن را به عنوان مالیات بر درآمد به اداره دارایی پرداخت کرده اند.

بدین ترتیب میزان درآمد اوباما و همسرش در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن (۲۰۱۲) حدود ۱۲۰ هزار دلار کاهش داشته است. با این حال، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۳ مالیات بیشتری پرداخته است و علت آن حمایت دولت اوباما از افزایش مالیات افراد پردرآمد بوده است.

برگه های مالیاتی خانواده اوباما همچنین نشان می دهد که او در یکسال گذشته بیش از ۵۹ هزار دلار به موسسات خیریه کمک کرده است.

علت اصلی روند رو به کاهش درآمد آقای اوباما کمتر شدن فروش کتاب های اوست.

فروش صدها هزار جلد از کتاب های "رویاهای پدرم" و "جسارت امید" در سال نخست ورود باراک اوباما به کاخ سفید، برای او میلیون ها دلار درآمد کسب کرد؛ به طوری که در برگه های مالیاتی سال ۲۰۰۹، خانواده اوباما درآمد خود را پنج و نیم میلیون دلار اعلام کرد.

اما در سالهای پس از آن، با کاهش تب خرید کتاب های رئیس جمهوری آمریکا، میزان درآمد سالانه او هم کلیک کاهش داشته است.

کاخ سفید، روز جمعه (۱۱ آوریل - ۲۲ فروردین) همچنین میزان درآمد جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا را هم اعلام کرد. آقای بایدن در سال ۲۰۱۳ ۴۰۷ هزار دلار درآمد داشته و حدود ۲۳ درصد از آن را مالیات داده است.

منبع: بی بی سی

کلید واژه ها: رئیس جمهوری آمریکا


نظر شما :