اوکراین: پوتین می‌خواهد اتحاد شوروی را احیا کند

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۹۳۱۷۳۹ سرخط اخبار

خست وزیر موقت اوکراین در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ولادیمیر پوتین تنها آرزویش بازیابی اتحاد جماهیر شوروری است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر موقت اوکراین روز شنبه مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه تلاش دارد تا اتحاد جماهیر شوروی را بازیابی کند. این در حالی است که جدایی طلبان حامی کرملین در چند شهر واقع در شرق اوکراین ساختمان های دولتی را اشغال کرده و توافق روز پنج شنبه برای رفع بحران را نادیده می گیرند.

یاتسنیوک در این مصاحبه که قرار است امروز (یکشنبه) پخش شود، گفت: پوتین رویای بازیابی اتحاد شوروی را دارد و هر روز اقدامات بیشتری را برای رسیدن به این رویا انجام می دهد. خدا می داند که مقصد نهایی وی کجاست.

یاتسنیوک همچنین به نفوذ ولادیمیر پوتین در اوکراین اشاره کرد. وی بر نوستالژی پوتین برای اتحاد شوروی تاکید کرد و به یک ادعای پوتین در سال 2005 مبنی بر اینکه سقوط اتحاد شوروی بزرگترین فاجعه ژئوپولیتیکی قرن بیستم بود، اشاره کرد.

یاتسنیوک تاکید کرد: سخنرانی معروف پوتین در مونیخ را به یاد دارید که گفته بود بزرگترین فاجعه قرن گذشته سقوط اتحاد شوروی است. از نظر من بزرگترین فاجعه این قرن بازیابی اتحاد شوروی تحت نظارت ولادیمیر پوتین خواهد بود.

نخست وزیر موقت اوکراین همچنین از کسانی که در شهر دونتسک در شرق اوکراین خواهان شناسایی یهودی ها و اعمال مالیات بر آنها شدند، شدیدا انتقاد کرد.

وی خاطرنشان ساخت: ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه این معترضان به اصطلاح صلح جو که مهمات در دست دارند، بولتن هایی را پخش کردند که گفته اند یهودی ها باید خود را معرفی کرده و ثبت نام کنند.

وی افزود: من امروز صبح در یک بیانیه صریح از نیروهای امنیتی و ارتش اوکراین و وزارت امنیت کشور اوکراین خواستم تا این جانی ها را پیدا کرده و آنها را به دست عدالت بسپارند.

کلید واژه ها: اوکراین اتحاد شوروی ولادیمیر پوتین


نظر شما :