قطع برق ریاست‌جمهوری پاکستان به دلیل بدهی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۹۳۲۱۹۵ سرخط اخبار

برق ساختمان های پارلمان و دفتر ریاست جمهوری و دولت پاکستان سه شنبه به دستور وزیر انرژی این کشور به سبب بدهی چندین میلیون دلاری ناشی از قبوض پرداخت نشده ، قطع شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،پاکستان هر روز شاهد قطع برق سه سبب پرداخت نشدن قبوض از جمله در ساختمان های دولتی است که این مسئله موجب کاهش درآمد گسترده شرکت های تولید برق شده و موجب گشته است نیروگاه های برق برای خرید سوخت پولی در بساط نداشته باشند.

در برخی از مناطق کشور ، موارد قطع برق حتی تا 18 ساعت در روز در طول تابستان ادامه دارد که در آن گرمای هوا از 40 درجه سانتیگراد فراتر می رود.

سید شیر علی وزیر برق پاکستان برنامه گسترده ای را برای دریافت میلیون ها دلار قبوض پرداخت نشده آغاز و همه کسانی را که بدهی بابت قبوض برق دارند بلا استثنا به قطع برق تهدید کرده است.

وی سه شنبه گفت :«من سه شنبه دستور دادم برق ساختمان پارلمان ، دولت و دفتر ریاست جمهوری به سبب پرداخت نکردن میلیون ها روپیه قبوض برق قطع شود.»

به درخواست این وزیر پاکستانی ، شرکت های برق ، جریان برق را در حدود 100 ساختمان دولتی پایتخت پاکستان قطع کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد ، این وزیر پاکستانی گفت اداره توسعه پایتخت ( نهاد معادل شهرداری ) که مسئول پرداخت قبوض برق ساختمان دولت است 24 میلیون دلار ( دو میلیارد و 360 میلیون روپیه ) به شرکت محلی برق بدهکار است .

کلید واژه ها: پاکستان


( ۱ )

نظر شما :