مامویت اخضر ابراهیمی در سفر به نیویورک

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۲:۳۶ کد : ۱۹۳۲۶۲۵ سرخط اخبار

نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب درباره سوریه قصد دارد هفته جاری به نیویورک سفر کند و از این طریق سرنوشت ماموریت و وظیفه اش درباره سوریه در هاله ای از ابهام قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری سوا؛ فرستاده و نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه قصد دارد روز 3 شنبه آینده به منظور مطلع کردن شورای امنیت از آخرین تحولات سوریه عازم نیویورک شود.

هفته گذشته نیز اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب درباره سوریه با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل آخرین اوضاع سیاسی، امنیتی و انسانی بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد، حال این که منابع آگاه در سازمان ملل از قصد وی برای کناره گیری و استعفا از این سمت خبردادند.

محمد السرمینی مشاور دولت به اصطلاح موقت ائتلاف مخالفان سوری در این باره مدعی شد: اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب درباره سوریه قرار است در دیدار با مقامات و نمایندگان شورای امنیت اعلام کند، نظام سوریه حاضر به پذیرش عمل به توافق سیاسی صلح آمیز برای پایان دادن به بحران سوریه نیست.

اما احمد حاج علی تحلیگر مسائل سوریه در این باره ضمن کم ارزش دانستن آن چه اخضر ابراهیمی قرار است در سفر به نیویورک به مقامات و نمایندگان شورای امنیت بگوید اعلام کرد: تنها راه حلی که باید وی بیان کند راه حل سیاسی است و راه حل های دیگر در این باره بی ارزش هستند.

اتحادیه عرب روز جمعه نشست وزاری خارجه این اتحادیه را که قرار بود دوشنبه برای بررسی اوضاع سوریه برگزار شود را لغو کرد.

منابع اگاه در سازمان ملل که به اخضر ابراهیمی نزدیک هستند در باره سفر وی به نیویورک اعلام کردند: اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب درباره سوریه که از سال 2012 در این سمت به جای کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل منصوب شده است می کوشد از این سمت استعفا کند.

اما در این بین احمد بن حلی معاون دبیرکل اتحادیه عرب در این باره اعلام کرده است: هنوز خبری در باره استعفا یا قصد استعفای اخضر ابراهیمی از این سمت به ما نرسیده است، از این رو ما معتقدیم وی در این سمت باقی خواهد ماند.

کلید واژه ها: اتحادیه عرب اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل


نظر شما :