دونتسک اوباما را تحریم کرد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۷:۲۵ کد : ۱۹۳۲۷۹۷ سرخط اخبار

جمهوری خودخوانده دونتسک در بیانیه ای سفر باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی به این منطقه را منع کرد.

به گزارش ایرنا، دنیس پوشیلین از سران شورای عالی جمهوری خودخوانده دونتسک روز سه شنبه در بیانیه ای که در وبلاگ ویژه این منطقه در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد، اعلام کرد: سفر اوباما به جمهوری دونتسک تا ماه نوامبر سال 2014 منع می شود.

در این بیانیه ازجمله علل تصمیم گیری برای ممنوعیت سفر اوباما به دونتسک، به تایید اظهارات آلکساندر تورچینوف رییس جمهوری موقت اوکراین علیه ساکنان مناطق و جنوب شرق این کشور و بکارگیری اصطلاح ضدتروریستی در مورد سرکوب های ضدمردمی از سوی رییس جمهور آمریکا اشاره شده است.

شورای عالی جمهوری خودخوانده دونتسک همچنین اوباما را به حمایت از کشتار مردم این منطقه توسط نیروهای اوکراینی و تصویب قانونی در این مورد در مجلس رادا متهم کرد.

در بیانیه این شورا همچنین سفر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و کاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا به دونتسک منع شده است.

دونتسک و لوهانسک استان های واقع در شرق اوکراین روز یکشنبه همه پرسی برگزار کردند و اکثر ساکنان این مناطق به استقلال از اوکراین رای دادند.

منطقه دونتسک با وسعت 26 هزار و 517 کیلومتر مربع و جمعیت 4 میلیون و 360 هزار نفر در شرق اوکراین واقع شده است.

کلید واژه ها: دونتسک اوکراین


نظر شما :