چین فروش گاز کلر به سوریه را رد کرد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۲:۱۹ کد : ۱۹۳۲۹۵۶ سرخط اخبار

یک شرکت عرضه کننده تسلیحات چینی روز جمعه این ادعا را که گاز کلر به دولت سوریه فروخته است را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، یک شرکت عرضه کننده تسلیحات چینی روز جمعه این ادعا را که گاز کلر به دولت سوریه فروخته است را رد کرد.

شرکت صنایع شمالی چین در بیانیه ای اعلام کرد که بازبینی جامع پیشینه این شرکت نشان می دهد که هرگز گاز کلر یا محصولات کلر را به سوریه نفروخته است.

این شرکت که معروف به «نورینکو» است اعلام کرد که یک شرکت بین المللی مهم و مسوولیت پذیر است که در راستای اهداف عدم گسترش تسلیحات هسته ای دولت چین فعالیت می کند.

این بیانیه بعد از آن منتشر شد که روز سه شنبه، دیده بان حقوق بشر مدعی شد که اسنادی وجود دارد که نشان می دهد گاز کلر در ماه آوریل سال جاری میلادی در شمال سوریه مورد استفاده قرار گرفته است و تصاویری بر روی وب سایت این گروه حقوق بشری قرار گرفته است، بشکه های زردرنگی را نمایش می داد که روی آن علامت اختصاری گاز کلر «CL2» و «نورینکو» نوشته شده بود.

نورینکو اعلام کرد که لوگوهای نمایش داده شده در ویدئو و دیگر اسناد تصویری از حمله آوریل لوگوهای رسمی این شرکت نبوده است و تأکید کرد که حق خود می بیند که علیه این گزارشات دروغین که وجهه و اعتبار این شرکت را تخریب کرده است، اقدام قانونی انجام دهد.

اخیراً مقامات آمریکایی نیز چون «جان کری» مدعی شده اند که اسنادی موجود است که نشان می دهد دولت سوریه علیه تروریست ها از گاز کلر استفاده کرده است.

کلید واژه ها: کلر گاز کلر


نظر شما :