نماینده آژانس فردا به تهران می‌آید

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۳ کد : ۱۹۳۲۹۹۵ سرخط اخبار

یکی از نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا برای گفت وگو درباره اقدامات ایران در زمینه برنامه هسته ای به تهران می آید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی ( IAEA) فردا دوشنبه به تهران می آید تا درباره اقدامات هسته ای ایران رایزنی کند.

پیش از این اعلام شده بود که دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 ، شانزدهم تا بیستم ژوئن (26 تا 30 خرداد) در وین برگزار می شود.

جزئیات بیشتری از این گفت وگو منتشر نشده است.

چهارمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آلمان، فرانسه، انگلستان، روسیه و چین) که از روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه در شهر وین آغاز شده بود، پس از 3 روز و بدون پیشرفت در نگارش متن توافق جامع، به پایان رسید.

قبل از مذاکرات در اواخر خرداد ماه نیز قرار است یک نشست دیگر بین ایران و 1+5 برگزار شود که هنوز درباره زمان آن توافقی حاصل نشده است. «سید عباس عراقچی» در این باره گفت: «احتمال دارد تا قبل از دوره بعدی در خرداد ماه یک دوره فوق العاده را تنظیم کنیم که نیازمند تنظیم زمان است.»

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران دو روز بعد از پایان بدون پیشرفت ملموس مذاکرات وین 4 گفت: انعقاد توافق جامع هسته ای هنوز ممکن است.

وی افزود: کار در وین سخت و دشوار است اما با این وجود توافق ممکن است.

ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: از مذاکرات بسیار دشوار و فشرده وین بازگشتیم. توافق هنوز ممکن است اما توهمات باید از بین برود.


نظر شما :