استقرار سربازان در چاد آغاز داستان نیست

قاره سیاه زیر چکمه نیروهای امریکایی

۰۳ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۹ کد : ۱۹۳۳۲۲۹ اخبار اصلی آمریکا آسیا و آفریقا
پس از اینکه اوباما اعلام کرد که 80 نیروی نظامی را در چاد مستقر خواهد کرد بسیاری شگفت زده شدند. اما باید این را یادآور شد که ایالات متحده در حال حاضر در تعداد زیادی از کشورهای افریقایی نیرو مستقر کرده است.
قاره سیاه زیر چکمه نیروهای امریکایی

دیپلماسی ایرانی: پس از اینکه اوباما اعلام کرد که 80 نیروی نظامی را در چاد مستقر خواهد کرد بسیاری شگفت زده شدند. اما باید این را یادآور شد که ایالات متحده در حال حاضر در تعداد زیادی از کشورهای افریقایی نیرو مستقر کرده است.این نقشه نشان می دهد که نیروهای نظامی امریکا اکنون در کدام کشورهای افریقایی حضور دارند.باید به این نکته هم اشاره کرد که در اکثر این کشورها تعداد انگشت شماری نیرو وجود دارد.

جزئیات بیشتر  حضور این نیروها در زیر می آید:

بورکینافاسو

امریکا از سال 2007 پایگاهی را در اوآگادوگو در بورکینافاسو دارد. این پایگاه به عنوان یک هاب شبکه جاسوسی امریکا در این منطقه عمل می کند. هواپیماهای جاسوسی از این پایگاه به مالی، موریتانی و صحرای بزرگ آفریقا که در انجا در جستجوی نیروهای القاعده هستند پرواز می کنند.

کنگو

ایالات متحده در کنگو هم تعدادی نیرو دارد که به نیروهای محلی در مقابله با ارتش مقاومت لرد جوزف کانی کمک می کنند.

جمهوری آفریقای مرکزی

ایالات متحده در آوریل 2013 حدود 40 سرباز در جمهوری آفریقای مرکزی داشت که به جستجوی ارتش مقاومت لرد کمک می کنند.

چاد

واشنگتن روز چهارشنبه اعلام کرد که در نظر دارد به منظور کمک به یافتن دختران دانش آموزان نیجریایی زبوده شده توسط بوکوحرام 80 نیروی نظامی به چاد اعزام کند.

جیبوتی

کمپ لمونیر یکی از پایگاه های مهم ارتش امریکاست که در جیبوتی قرار دارد. حدود 4 هزار نیرو و تعداد زیادی هواپیما و پهپاد در این پایگاه وجود دارد.

اتیوپی

ایالات متحده یک پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین در اربع مینک در اتیوپی دارد. از این پایگاه برای پرواز پهپادهای ریپر در شرق آفریقا استفاده می شود.

کنیا

کمپ سیمبا نزدیک مرز سومالی تا نوامبر 2013 حدود 60 پرسونل ارتشی را در خود جای داده بود.

مالی

ایالات متحد در آوریل 2013، به منظور حمایت از نیروهای افریقایی و فرانسوی ده نیرو نظامی در مالی جنگ زده مستقر کرد. پنتاگون اصرار دارد که امریکا در جنگ داخل نخواهد شد.

نیجر

نیروی هوایی ایالات متحد سال 2013 یک پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین را در نیامی در نیجر ایجاد کرد. کاخ سفید اعلام کرده است که جدود 100 پرسونل ارتش در این کشور به ماموریت جمع آوری مشغول هستند.

نیجریه

در آغاز ماه می، یک تیم کوچک از سربازان و مشاوران غیر نظامی ایالات متحده برای پیوستن به عملیات جستجو دانش آموز دختر ربوده شده به نیجریه اعزام شدند. به گزارش آسوشیتدپرس این نیروها به حدود 70 پرسنل ارتش امریکا در نیجریه ملحق شدند.

سومالی

در اوایل سال 2014 ایالات متحده حدود 20 سرباز را برای تمرین و مشاوره به سومالی اعزام کرد.

سودان جنوبی

ایالات متحده در دسامیر 2013 به منظور حمایت از شهروندان و دارائی های امریکا در سوان جنوبی حدود 45 پرسنل ارتش را در این کشور مستقر شد.

اوگاندا

ایالات متحده پایگاهی در انتب دارد که برای پرواز هواپیماهای پی سی-12 که در جستجوی ارتش مقاومت لرد کونی هستند استفاده می شود. گفته می شود تعداد کل نیروهای مستقر امریکا در اوگاندا 300 نفر است و این افراد به طور رسمی در این کشور حضور دارند تا "اطلاعات، مشاوره و کمک های مورد نیاز" را به نیروهای اتحادیه افریقایی که در جستجوی نیروهای ارتش مقاومت لرد هستند را برسانند.

منبع: واشنگتن پست


( ۱ )

نظر شما :