تحویل نخستین جنگنده اف‌۱۶ آمریکا به عراق

۱۴ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۰ کد : ۱۹۳۳۸۲۳ سرخط اخبار

به گفته سفیر عراق در آمریکا، واشنگتن پنجشنبه آینده نخستین جنگنده اف ۱۶ را به بغداد تحویل می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا از تحویل اولین جنگنده اف16 در پنجشنبه آینده به عراق خبر داد و اعلام کرد که این جنگنده در چارچوب قرارداد تسلیحاتی امضا شده میان بغداد و واشنگتن و خرید 36 جنگنده اف16 از آمریکا به بغداد تحویل داده می شود.

این در حالی است که 18 اردیبهشت گذشته نیز این شرکت اعلام کرده بود که نخستین جنگنده آمریکایی اف 16از نوع «بلوک 52» به عراق تحویل داده شده است.

تاکنون از جنگنده اف16 ، 4 هزار و 540 فروند تولید شده است و قرارداد نظامی عراق با آمریکا بر شهرت این جنگنده در جهان به دلیل اینکه بیشترین انعطاف را در استفاده دارد افزوده است. همچنین این نوع از جنگنده ها بهترین قیمت را در طراز نسل چهارم جنگنده های چندکاره دارد.

«لقمان الفیلی» سفیر عراق در آمریکا قرار است پنجشنبه به تگزاس محل فعالیت شرکت لاکهید مارتین برود تا در مراسم تحویل این جنگنده حضور یابد.

بر اساس این گزارش قرار است پیش از پایان سال جاری میلادی، 3 تا 4 جنگنده آمریکایی به عراق تحویل داده شود.

فیلی در گفت وگو با رویترز اظهار داشت: عراق کشوری بزرگ با مرزهایی به طول 3600 کیلومتر است و ما نیاز داریم که از این مرزها دفاع کنیم که تا پیش از این توانایی دفاع از این مرزها را نداشتیم.

کلید واژه ها: جنگنده


نظر شما :