انتقال قسط ششم از پول‌‌های بلوکه شده ایران

۱۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۵ کد : ۱۹۳۴۰۲۶ سرخط اخبار

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه قسط ششم پول های بلوکه شده ایران در آستانه انتقال است، از عرضه ایران چک های 100 هزار تومان حداکثر تا روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ولی الله سیف امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، اظهار داشت: عرضه ایران چک های 100 هزار تومانی ظرف امروز و یا فردا انجام می شود.

وی در خصوص واریز قسط ششم پول های بلوکه شده ایران، بیان کرد: این قسط در شُرُف انتقال است و به محض دریافت اخبار آن، اطلاع رسانی انجام می شود. البته تاکنون 5 قسط آن دریافت شده است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره نحوه هزینه کرد منابع مذکور توضیح داد: این منابع کاملاً آزاد است و بنا به نیاز داخل کالاهای غیر تحریمی و ضروری و نیز اسکناس (ارز) وارد کشور می شود.

بنا به گفته رئیس کل بانک مرکزی، اسکناس وارد شده برای تأمین نیاز داخل به ارز اختصاص می یابد.

وی درباره سیر تورم پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: با بررسی انجام شده و نرخ تورم اعلامی در اردیبهشت ماه این شاخص مدیریت شده و در بین ماه های سال تقسیم شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اثرات اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خود را در ماه های آینده تخلیه خواهد کرد، گفت: عملاً نرخ تورم افزایش نیافته و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

کلید واژه ها: بانک مرکزی


نظر شما :