طالبان به پاکستان اعلام جنگ کرد

۲۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۱۵ کد : ۱۹۳۴۴۴۹ سرخط اخبار

طالبان پاکستان امروز (دوشنبه) به شرکت های خارجی هشدار داد تا این کشور را ترک کنند و متعهد شد در واکنش به حمله ارتش به یکی از مناطق قبیله ای، علیه دولت دست به حملات تلافی جویانه بزند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بیانیه همزمان با آن منتشر شد که برای جلوگیری از واکنش طالبان و تقویت نیروهای دولتی، هزار سرباز و شبه نظامی در تعدادی از شهرهای مهم پاکستان مستقر شده و تمامی بیمارستان ها برای پذیرش تلفات به حالت آماده باش در آمده اند.

حمله به وزیرستان شمالی، مخفیگاه اصلی شبه نظامیان طالبان و القاعده یک هفته پس از حمله این شبه نظامیان به فرودگاه کراچی صورت گرفت.

شهیدالله شهید، سخنگوی شبه نظامیان طالبان در بیانیه ای گفت: ما به تمامی سرمایه گذاران و شرکت های هواپیمایی خارجی و شرکت های چند ملیتی هشدار می دهید تا فورا همکاری های خود با دولت پاکستان را به حالت تعلیق درآورده و آماده خروج از پاکستان شوند، در غیر این صورت آن ها مسئول تلفاتشان خواهند بود.

وی افزود: کاملا مشخص است که دولت اسلام آباد از طریق فعالیت های خارجیان پیشرفت کرده و تجارت های شما را بمب می کند و بر سر زنان و کودکان بی گناه قبیله ای پرتاب می کنند.

طالبان متعهد شده تا از دولت انتقام بگیرند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما دولت نواز شریف، نخست وزیر پاکستان را مسئول جان و اموال از دست رفته مسلمانان قبیله ای می دانیم. ما متعهد می شویم که دست به اقدامی تلافی جویانه بزنیم. طالبان کاخ های شما در اسلام آباد و لاهور را به آتش خواهد کشید.

شهید الله شهید افزود: به یاد داشته باشید که شما یک بار دیگر نیز برای مذاکره و صلح التماس خواهید کرد اما آن زمان دیگر دیر است.

سخنگوی پلیس اسلام آباد گفت: تدابیر امنیتی پایتخت در حال حاضر تقویت شده است حدود 3000 مامور پلیس در اسلام آباد مستقر شده اند و گشت زنی ها تشدید یافته است.

کلید واژه ها: پاکستان اسلام آباد


نظر شما :