عملیات آمریکا در عراق شکست خورده است

۲۷ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۱۰ کد : ۱۹۳۷۲۰۳ سرخط اخبار

نماینده دموکرات مجلس سنا ضمن انتقاد از عملکرد اوباما در مبارزه با تروریسم، عملیات آمریکا برای مبارزه با نیروهای داعش در شمال عراق را شکست خورده خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه فاکس نیوز، جمعی از نمایندگان دموکرات کنگره ضمن انتقاد از تلاش های اوباما برای مبارزه با نیروهای تکفیری داعش در خاورمیانه تاکید کردند که ماموریت حمله هوایی به مواضع داعش در شمال عراق شکست خورده و مدعی شدند که ممکن است نیاز به پیاده کردن سربازان آمریکا در خاک عراق باشد.

« ایلیوت انگل» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان و عضو کمیته روابط خارجی این مجلس در مصاحبه خود با فاکس نیوز مدعی شد که ممکن است آمریکا مجبور شود برای مبارزه با داعش از نیروهای زمینی خود بهره بگیرد. وی افزود که اگر چه این اقدام ممکن است مورد پسند نباشد اما گریزی از آن نیست.

سخنان انگل برخلاف سایر نمایندگان هم حزبی وی در کنگره دخالت بیشتر آمریکا در بحران عراق و درگیر شدن در جبهه نظامی را توصیه می کند.

«تولسی گابارد» نماینده دموکرات مجلس سنا نیز روز یکشنبه، عملیات اوباما برای مبارزه با نیروهای داعش در عراق را شکست خورده دانست.

وی در مصاحبه خود با شبکه ای.بی.سی از ادعای دولت مبنی بر این که حملات هوایی به مواضع داعش جزئی از اقدامات بشردوستانه برای حمایت از مردم عراق است به شدت انتقاد کرد. وی در ادامه افزود آمریکا در آغاز قدرت گرفتن داعش در سوریه باید با کمک به ارتش آزاد سوریه، گروه تروریستی داعش را سرکوب کرده و مانع از قدرت یافتن آن می شد.

تصمیم مجلس سنا و نمایندگان برای ورود مجدد نیروهای زمینی آمریکا به عراق می تواند بر نتایج انتخابات میان دوره ای که حدود 7 هفته دیگر برگزار می شود تاثیرگذار باشد.

«ران جانسون» نماینده سنا در مصاحبه با فاکس نیوز خبر از ملاقات های اوباما با 9 تن از مقامات نظامی و کمیته روابط خارجی داده و از این اقدام به عنوان نشانه ای مثبت یاد کرده است.

«مایک راجرز» یکی دیگر از نمایندگان کنگره که عضو حزب جمهوری خواه است، روز یکشنبه گفت دولت آمریکا باید راهبردی مشخص برای برخورد با تحرکات داعش در عراق و سوریه داشته باشد. راجرز در ادامه ضمن انتقاد از عدم هماهنگی رئیس جمهور آمریکا با کنگره گفت اوباما در مورد مبارزه با داعش و نقش آمریکا در آن به همکاری با کنگره نپرداخته است.

کلید واژه ها: داعش


نظر شما :