العبادی خواستار تعقیب داعش در سراسر جهان شد

۲۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۹۳۷۲۱۰ سرخط اخبار

نخست وزیر جدید عراق خطر تروریسم را خطری برای همه کشورهای منطقه و جهان دانست و خواستار تعقیب و دستگیری عناصر داعش در سراسر جهان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه عراقی سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر جدید عراق گفت: تروریسم نه فقط عراق بلکه همه کشورهای منطقه را تهدید می کند.

وی افزود: با در دست گرفتن زمام امور توسط نیروهای امنیتی عراق، اوضاع امنیتی کشور به سوی بهبود پیش می رود.

العبادی در حاشیه استقبال از جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان، در بیانیه ای اعلام کرد که همه طرف ها باید برای دفع خطر واقعی تروریسم و از بین بردن آن با یکدیگر متحد شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که همه جناح ها با تشکیل یک مجموعه اطلاعاتی جهانی، عناصر گروه تروریستی داعش و حامیان آن را تعقیب، شناسایی و بازداشت کنند.

مامور تشکیل دولت جدید عراق گفت: نیروهای عشایر عراق برای بیرون راندن عناصر داعش از مناطق خود به حالت آماده باش درآمده اند و این وضعیت بر اوضاع عمومی کشور تأثیر می گذارد.

العبادی اعلام کرد که امیدوار است با پاکسازی همه مناطق اشغال شده توسط داعش و آزادسازی این مناطق، ساکنان هر منطقه به منازل خود بازگردند.

نخست وزیر جدید عراق تاکید کرد که هم وی و هم مرجعیت عالی دینی، به وضعیت اقلیت ها در مناطق تحت سلطه داعش توجه دارند.

در همین حال، وزیر امور خارجه لبنان در سفرش به عراق بر وحدت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد و گفت: خطر گروه داعش نه فقط عراق بلکه همه کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار می دهد.

کلید واژه ها: داعش


نظر شما :