عباس: اولویت در غزه توقف خونریزی است

۰۱ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۹۳۷۳۵۱ سرخط اخبار

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره در کنفرانس خبری گفت که اولویت در غزه، توقف خونریزی است و تنها طرح موجود بر روی میز، طرح آتش بس قاهره است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که عصر دیروز به قاهره سفر کرده است امروز در کنفرانس خبری در قاهره اظهار داشت: باید حمایت انسانی از غزه و عمران و آبادانی آن آغاز شود .اولویت در غزه توقف خونریزی  است.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگران فلسطین امروز با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در قاهره دیدار کرد و  در این دیدار دو طرف تلاش های مصر برای توافق به منظور اعلام آتش بس در نوار غزه را بررسی کردند.

وی گفت که در دیدار با السیسی درباره چارچوب راهکار نهایی بحران غزه توافق شد.ما همچنین خواستار موافقت گروه های فلسطینی با پیوستن به دادگاه کیفری بین المللی شدیم. سایر مطالبات گروه های فلسطینی را نیز پس از آتش بس می توان مطرح کرد.

محمود عباس گفت: طرح ابتکاری مصر تنها راهکار مطرح بر روی میز برای برقراری آتش بس طولانی مدت در نوار غزه است و مصر به زودی هیئت مذاکره کننده فلسطینی به ریاست «عزام الاحمد» را برای از سرگیری مذاکرات به قاهره دعوت خواهد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این سفر سه روزه قرار است علاوه بر السیسی با «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب نیز دیدار و گفت وگو کند.

مصر راهکاری برای اعلام آتش بس و توافق نهائی در این زمینه را پیشنهاد داده بود که به مذاکرات غیر مستقیم اسرائیل و فلسطین برای آتش بس در غزه منجر شده بود.

بعد از هفته ها مذاکره، آتش بس موقت 19 آگوست (28 مرداد) با از سر گیری حملات از سوی اسرائیل به نوار غزه، نقض شد.

کلید واژه ها: قاهره مصر


نظر شما :