توضیح سفیر ایران در باکو درخصوص پهپاد متجاوز

۰۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۲:۱۳ کد : ۱۹۳۷۷۱۹ سرخط اخبار

سفیر ایران در باکو درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه جمهوری آذربایجان مبداء پرواز پهپاد رژیم صهیونیستی است با تاکید بر اینکه هنوز برای اظهارنظر دقیق تر باید منتظر اعلام نتایج تحقیقات بود، آن را تلاشی برای تخریب روابط تهران و باکو توصیف کرد.

محسن پاک آیین، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گفت وگو با ایسنا، درباره انتشار اخباری از سوی رسانه های رژیم صهیونیستی مبنی بر بلندشدن پهپاد منهدم شده توسط نیروهای ایران از اراضی آذربایجان گفت: این پایگاه صهیونیستی وابسته به موساد بوده و معمولا رسانه های رژیم صهیونیستی با انتشار این قبیل اخبار به صورت هدفمند به دنبال تخریب مناسبات ایران با همسایگان خود از جمله جمهوری آذربایجان هستند.

وی ادامه داد: بعد از انتشار این خبر مقامات جمهوری آذربایجان نیز در سطوح مختلف از جمله سخنگوی وزارت امور خارجه، وزارت دفاع قویاً ارتباط جمهوری آذربایجان با پهپاد ساقط شده را تکذیب کرده و علت انتشار این اخبار را عوامل ثالث برای تخریب مناسبات دوستانه تهران و باکو ذکر کردند.

سفیر ایران در باکو افزود: همچنین رسانه های آذری نیز در همین چارچوب گزارشات متعددی منتشر کرده و اخلال رسانه ای در روابط دو همسایه را محکوم کردند.

وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی جمهوری آذربایجان اجازه تاسیس پایگاه نظامی به هیچ کشوری را نمی دهد و ایستگاه رادار (قبله) آخرین پایگاه نظامی خارجی در جمهوری آذربایجان بود اما فعالیت آن نیز تعطیل شد.

پاک آیین در پایان تصریح کرد : با توجه به اینکه هیچ مقام رسمی ایرانی نام کشوری که مبدا پرواز پهپاد ساقط شده را ذکر نکرده است لذا برای اظهار نظر دقیق تر باید منتظر اعلام نتایج تحقیقات بود.

به گزارش ایسنا، سایت خبری دبکا وابسته به رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد که پهپاد منهدم شده از سوی نیروهای جمهوری اسلامی ایران از نخجوان به سمت ایران پرواز کرده است و پس از انتشار این خبر وزارت دفاع آذربایجان اخبار منتشر شده را تکذیب کرد.

کلید واژه ها: جمهوری آذربایجان پهپاد رژیم صهیونیستی باکو


نظر شما :