یک ایرانی در باکو بازداشت شد

۳۰ آبان ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۲ کد : ۱۹۲۴۸۹۶ سرخط اخبار

 

در ادامه سیاست ایران هراسی در جمهوری آذربایجان منابع غرب گرا در جمهوری آذربایجان به نقل از کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعای جدیدی علیه یک شهروند ایرانی منتشر کردند.
 
به گزارش فارس، برخی از منابع خبری جمهوری آذربایجان از جمله گوندم خبر، ورچیال و توران به نقل از کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شدند که یک شهروند ایران که برای حمله به کارکنان سفارت رژیم اسرائیل در باکو برنامه ریزی کرده بود، بازداشت شده است.
 
در این خبر مبهم بدون اشاره به نام این شهروند و زمان بازداشت وی، به طور مضحکانه ادعا شده است که در جیب شهروند ایرانی بازداشت شده باصطلاح نقشه حمله به سفارت رژیم اسرائیل پیدا شده است، و متعاقب آن نیز ادعا شده این فرد به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وابسته می باشد.
 
سناریوی تکراری محافل وابسته به صهیونیسم در جمهوی آذربایجان در شرایطی عنوان می شود که اقدام عوامل رژیم صهیونیستی در انفجار تروریستی در مقابل سفارت ایران در لبنان ،بشدت مردم جمهوری آذربایجان را نیز ناراحت کرده است، و رسانه های صهیونیست گرا در باکو با شگردهای مختلف بدنبال انحراف افکار عمومی از این موضوع هستند.
 
جمهوری آذربایجان که در سالهای اخیر و خصوصاً پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 17 مهر و برغم دادن امتیازات فراوان، تحت فشار امریکا و اروپا قرارگرفته است، امیدوار است با تشدید همراهی با سیاست ایران هراسی تل آویو بتواند رضایت غرب را جلب کند.
 
در این راستا دو هفته پیش حسن فرجی شهروند بیگناه ایرانی به علت عبور از مقابل سفارت رژیم صهیونیستی و آنچه که نگاه معنادار به سفارت خوانده شد بازداشت و بسیاری از رسانه ها نیز از شکنجه وی جهت گرفتن اعتراف به نفع رژیم صهیونیستی خبر دادند.
 
دو ماه پیش نیز بهرام فیضی دیگر شهروند ایرانی به اتهام برنامه ریزی برای انفجار مقابل سفارت رژیم صهیونیستی به 15 سال حبس محکوم شد حال آنکه هیچ کدام از اتهامات در دادگاه مستقل اثبات نشده اند.
 
طی سالهای اخیر جمهوری آذربایجان با بازداشت شهروندان ایرانی و حتی بازداشت شهروندان خود و متهم کردن آنها به تلاش برای حمله به سفارت رژیم صهیونیستی کوشیده است به پیشبرد سیاست ایران هراسی تل آویو کمک نماید.
 
دو روز پیش رافایل هارپاز سفیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان چهل درصد انرژی مورد نیاز رژیم اسرائیل را تامین می کند، باکو را متحد واقعی تل آویو در منطقه خواند.
 
بهمن ماه سال 1390 در پی آشکار شدن همکاری باکو با موساد در ترور دانشمندان هسته ای ایران از جمله دیدار جمالی فشی عامل ترور دکتر شهریاری با ماموران موساد در باکو و پناه دادن به یک یهودی با نام مستعار جاویدان که در طرح ریزی ترور دکتر احمدی روشن و علیمحمدی  دست دارد، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به وزارت خارجه احضار و یادداشت اعتراض وزارت امور خارجه کشورمان تسلیم وی شد که  خبر آن در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی جمهوری آذربایجان سفارت رژیم باکو


نظر شما :