اولاند برای تحویل ناو میسترال به روسیه شرط گذاشت

۱۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۲۶ کد : ۱۹۳۷۹۳۷ سرخط اخبار

رئیس جمهوری فرانسه شروط خود برای ارسال ناو میسترال به روسیه را اعلام کرد که شامل برقراری آتش بس و یک سازش سیاسی در اوکراین است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری نووستی، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه گفت: شرایط ما برای ارسال ناو میسترال به روسیه، برقراری آتش بس و یک سازش سیاسی در اوکراین است.

وی در حاشیه نشست ناتو که در حال حاضر در ولز در حال برگزاری است، به خبرنگاران گفت: قرارداد ارسال دو ناو هلیکوپتر بر میسترال به روسیه نه لغو شده و نه به حالت تعلیق درآمده است اما شرایط ذکر شده برای ارسال این ناوها به روسیه باید تحقق یابد.

فرانسه اخیرا از سوی آمریکا و اروپا برای به تعلیق درآوردن این قرارداد به شدت تحت فشار قرار داشت.

روسیه و فرانسه در ژوئن سال 2011 میلادی توافق 1.6 میلیارد دلاری ارسال دو ناو هلی کوپتر بر میسترال را امضا کردند. قرار بود نخستین فروند از این ناو موسوم به ولادی وستوک تا پایان سال 2014 میلادی به روسیه ارسال شود.

دومین ناو نیز تحت عنوان سواستو گل قرار بود در سال 2015 میلادی به روسیه ارسال شود.

با این حال از آنجایی که کشورهای غربی علیه روسیه به خاطر نقشش در تشدید بحران اوکراین تحریم هایی را اعمال کرده اند تحقق این قرارداد در خطر افتاده است.

مسکو بارها تاکید کرده که نقشی در بحران اوکراین نداشته و این تحریم ها را غیر موثر توصیف کرده و گفت: چنین اقداماتی صلح و ثبات بین المللی را تهدید می کند.

کلید واژه ها: میسترال اوکراین


نظر شما :