انتخابات آمریکا زیر ذره بین دیپلماسی ایرانی

عقب نشینی دموکرات ها در انتخابات مجلس نمایندگان

حزب دموکرات تصمیم گرفت تا برنامه اش را تغیر دهد و تمرکزش را بر روی حفظ کرسی های موجود قرار دهد. گروه های محافظه کار در روزهای اخیر میلیون ها دلار در رقابت های انتخاباتی سرمایه گذاری کردند و این مسئله منجر به این شده است که برتری مالی دموکرات ها از بین برود.
عقب نشینی دموکرات ها در انتخابات مجلس نمایندگان

دیپلماسی ایرانی: در حالی که سه هفته تا پیروزی تاریخی جمهوری خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان باقی است، نمایندگان دموکرات متوسل به استراژی دردناک عقب نشینی شده اند. دموکرات ها که با فضای نامناسب انتخابات میان دوره ای و پول جمهوری خواهان مواجه شده اند، تصمیم گرفته اند تا پولشان را برای حفظ کرسی هایی که در اختیار دارند، هزینه کنند. هدف آنها این است که میزان شکست را به حداقل برسانند و مانع از این شوند که جمهوری خواهان بیشترین میزان کرسی را از دوران ریاست جمهوری هری ترومن تاکنون کسب کنند.

در روزهای اخیر کمیته انتخابات کنگره حزب دموکرات، هزینه کردن در دو کرسی که حزب امید زیادی برای بازپس گیری آن ها از جمهوری خواهان را داشت، متوقف کرد. اندرو رومانوف کاندیدای دموکرات کلرادو که رئیس سابق مجلس نمایندگان کلرادو بوده است و در دوره ای بهترین شانس حزب در سال 2014 بود. همچنین جان فوست از ویرجینیا هم در تلاش بود تا بارابارا کامستاک که نقشی کلیدی در تحقیق از بیل کلینتون در دهه ی 1990 داشت را، شکست دهد.

این پول ها قرار بود در این مناطق هزینه شود، جایی که تبلیغات تلویزیونی پرهزینه است. اما حزب تصمیم گرفت تا برنامه اش را تغیر دهد و تمرکزش را بر روی حفظ کرسی های موجود قرار دهد. گروه های محافظه کار در روزهای اخیر میلیون ها دلار در رقابت های انتخاباتی سرمایه گذاری کردند و این مسئله منجر به این شده است که برتری مالی دموکرات ها از بین برود.

استراتژیست های دموکرات در حال تلاش برای تشخیص میزان خسارتی هستند که ممکن است در شب انتخابات متحمل شوند. روز دوشنبه کمیته انتخابات کنگره حزب دموکرات اعلام کرد 600 هزار دلار برای نجات یک منطقه در شمال شرق آیووا در نظر گرفته است. این درحالی است که باراک اوباما در این منطقه با فاصله ی 14 درصدی پیروز شده بود. بی تردید این مسئله نشان دهنده ی تغییر فضای سیاسی پس از انتخابات سال 2012 به ضرر دموکرات ها است.

نماینده استیو ایزرائیل، رئیس کمیته انتخابات کنگره حزب دموکرات در ایمیلی که فرستاده گفته است «اتخاذ این گونه تصمیمات سخت ترین بخش کار ما است، اما مقدار پولی که جمهوری خواهان در کرسی های ما خرج می کنند موجب می شود تا ما به طور دقیق تری پول هایمان را خرج کنیم. این مسئله به آگهی هایی که ما خریده ایم ضربه می زند، به خصوص این که ما نامزدهای قوی همانند فاست و رومانوف را داریم که وضعیت خوبی هم در رقابت ها دارند و می توانند در انتخابات پیروز شوند»

دموکرات ها در حال حاضر تقریباً به طور کامل باید تدافعی بازی کنند. از میان 28 منطقه ای که به طور جدی در معرض خطر قرار دارند، 7 کرسی در اختیار دموکرات ها می باشد. جمهوری خواهان تقریباً مطمئن هستند که فاصله ی 17 کرسی ای که با حداقل کرسی لازم برای کسب اکثریت دارند را افزایش خواهند داد. استراتژیست ها معتقدند که جمهوری خواهان بین 6 تا 8 کرسی به دست خواهند آورد. اما اگر جمهوری خواهان بتوانند به هدفشان که کسب 11 کرسی است، برسند، بزرگترین اکثریتشان در مجلس نمایندگان از سال 1949 را کسب خواهند کرد.

خبر خوب برای دموکرات ها این است که هیچ نشانه ای مبنی بر این که جمهوری خواهان می توانند تعداد کرسی های جدیدشان را دو رقمی کنند، وجود ندارد. از میان 18 کرسی دموکرات که در فضای رقابتی قرار دارند، هیچ کدام از نظرسنجی های هردو حزب نشان نمی دهند که آنها به طور قاطعانه در انتخابات شکست بخورند. در حالی که سال 2014 سال خوبی برای جمهوری خواهان خواهد بود اما فضا به خوبی سال های 1994و 2010 برای خودشان و یا 2006 و 2008 برای دموکرات ها نیست.

جمهوری خواهان امیدوارند که کمک مالی دقایق پایانی محافظه کاران به افزایش کرسی های آنها کمک کند. در سه هفته ی پایانی انتخابات، گروه های متحد جمهوری خواهان تبلیغات تلویزیونی ای به مبلغ 22 میلیون دلار برای پخش در مناطق رقابتی کشور رزرو کرده اند. این میزان حدوداً دو برابر هزینه ی گروه های دموکرات است. در هفته های پایانی انتخابات کمتر دموکراتی پیدا می شود که توانسته باشد همانند گروه های جمهوری خواه هزینه کند. به طور مثال جمهوری خواهان علیه نماینده امی برا از کالیفرنیا که دو سال پیش برای اولین بار انتخاب شده است، 3 میلیون دلار هزینه کرده اند.

منبع: پولیتیکو/ مترجم: حسین هوشمند     

کلید واژه ها: انتخابات 2014 انتخابات مجلس نمايندگان انتخابات آمريكا


نظر شما :