ایران پیشنهادات جدیدی از 1+5 دریافت کرده است

۳۰ آبان ۱۳۹۳ | ۲۳:۵۶ کد : ۱۹۴۱۰۷۰ سرخط اخبار

خبرگزاری ایتارتاس روسیه گزارش داده است که ایران در مذاکرات اخیر پیشنهادات جدیدی از سوی 1+5 دریافت کرده و قرار است وزیر خارجه ایران از طریق یک «خط ارتباطی امن» آن ها را با تهران در میان بگذارد.

به گزارش فارس، خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه گزارش داده است که ایران در مذاکرات اخیر پیشنهادات جدیدی از سوی 1+5 دریافت کرده و قرار است وزیر خارجه ایران از طریق «خط ارتباطی امن» آن ها را با تهران در میان بگذارد.

یک منبع خبری به ایتارتاس گفته که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، امروز (جمعه) پیشنهاد جدید ارائه شده از سوی گروه 5+1، درباره توافق جامع بر سر موضوع هسته ای را با تهران در میان خواهد گذاشت.

این منبع خبری افزود که «گفتگو درباره پیشنهاد جدید، در خصوص المان های کلیدی توافق آتی خواهد بود» و نکاتی درباره لغو تحریم ها علیه تهران و محدودسازی برنامه هسته ای این کشور را در بر دارد.

همچنین، یکی از نمایندگان تیم مذاکره کننده ایرانی به خبرگزاری ایتارتاس گفته است که ظریف تصمیم گرفته که در وین بماند و پیشنهاد جدید را از طریق «خط ارتباطی امن» با تهران در میان بگذارد.

پیش از این اعلام شده بود که ظریف برای مشورت به تهران بازمی گردد ولی بعدا یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده اعلام کرد که ظریف در وین می ماند و به تهران نمی رود.

این منبع در رد خبر سفر ظریف به تهران گفته بود «ما از مسقط تاکنون طرح های مختلف داده ایم. هنوز این ایده ها به مرحله ای نرسیده که دکتر ظریف به تهران ببرد و لذا ایشان به تهران نمی رود و مذاکرات ادامه می یابد.»

باید دید با ماندن ظریف در وین، آیا برنامه سفر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و همتای فرانسوی اش به پاریس تغییر خواهد کرد یا خیر.


نظر شما :