مغز متفکر حمله به مدرسه پیشاور کشته شد

۰۵ دی ۱۳۹۳ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۴۲۳۴۴ سرخط اخبار

واحدمرکزی خبر نوشت:

 
مقامات پاکستان روز جمعه اعلام کردند نیروهای امنیتی این کشور فردی را که شرایط حمله وحشیانه هفته گذشته طالبان را در مدرسه نظامیان این کشور فراهم کرده بود، از پای در آوردند.
در حمله ستیزه جویان طالبان به مدرسه نظامیان در پیشاور، دست کم 150 نفر که اکثر آنها را کودکان تشکیل می دادند، کشته شدند.
 
شهاب علی شاه، رئیس منطقه قبیله ای خیبر گفت پس از آنکه گروهی از ستیزه جویان طالبان یکی از رهبران قبیله ای خیبر که در مرز با افغانستان قرار دارد را کشتند، فرمانده صدام نیز در این حمله کشته شد.
 
منطقه خیبر ایجنسی که نزدیک پیشاور قرار دارد، یکی از مناطق مهم انتقال نیروهای ناتو در افغانستان به شمار می رود.
 
گروه شورشی طالبان مسئولیت حمله به مدرسه ارتش در پیشاور را بر عهده گرفت و اعلام کرد این حمله را در تلافی تهاجم ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی و خیبر ایجنسی انجام داده است.
 
شهاب علی شاه اعلام کرد صدام یکی از فرماندهان عملیاتی گروه تحریک طالبان پاکستان بود که مغز متفکر چندین حمله این گروه تروریستی نیز به شمار می رفت.
 
ستیزه جویان طالبان روز پنجشنبه در حمله به منطقه قبیله ای خیبر، یکی از رهبران قبیله ای خیبر را به جرم همدستی با دولت پاکستان کشتند.
 
یک مقام دولت پاکستان نیز اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور با کمک شبه نظامیان قبیله ای به تعقیب مهاجمان در منطقه جمرود---یکی از شهرهای مهم خیبر ایجنسی--- پرداختند و در عملیاتی موفقیت آمیز صدام را به هلاکت رساندند.
 
وی افزود در این درگیری که به مدت دو ساعت به طول انجامید، شش تن از ستیزه جویان طالبان نیز مجروح و بازداشت شدند.
 
شهاب علی شاه افزود :« تروریست ها پس از قتل این رهبر قبیله ای، می خواستند از منطقه فرار کنند اما نیروهای امنیتی پاکستان با کمک شبه نظامیان قبایلی، آنها (تروریست ها) را ناکام گذاشتند.»
 
وی تاکید کرد نیروهای امنیتی پاکستان همچنین چندین عملیات دیگر را در این منطقه انجام دادند.
 
شهاب علی شاه گفت صدام یکی از خطرناک ترین فرماندهان شبه نظامیان طالبان بود که مقامات دولت پاکستان به دلیل اینکه وی در چندین حمله تروریستی در این کشور مشارکت داشت، بازداشت وی را خواستار شده بودند.

 

کلید واژه ها: پاکستان صدام


نظر شما :