حماس به دنبال انتقال دفتر خود از دوحه به تهران

۰۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۳ کد : ۱۹۴۲۳۶۸ سرخط اخبار

پایگاه خبری دبکا مدعی شد که خالد مشعل رهبر جنبش حماس به دنبال انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه قطر به تهران است.

به گزارش فارس، پایگاه خبری دبکا مدعی شد که خالد مشعل رهبر جنبش حماس به دنبال انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه قطر به تهران است.

دبکا در گزارش خود نوشت که احتمالا توافق هفته گذشته مصر و قطر منجر به تصمیم خال مشعل برای انتقال دفتر خود به تهران شده است.

براساس این گزارش، چنین اقدامی باعث افزایش توان ایران در نوار غزه، دومین پایگاه مرزی ایران(بعد از لبنان) در نزدیکی مدیترانه خواهد شد.

دبکا فایل براساس منابع خود درباره مفاد توافق مصر و قطر می نویسد که این توافق آینده اخوان المسلمین، دشمن شماره یک عبدالفتاح السیسی و حماس فرزند خوانده آن که بر نوار غزه حکومت می کند را شامل می شود. 

توافق مصر و قطر روز چهارشنبه در قاهره میان یک هیات اطلاعاتی دوحه و ژنرال خالد فوزی رئیس اطلاعات مصر منعقد شد و ۶ نکته را دربرمی گیرد که یکی از آنها برداشته شدن حمایت قطر از اقدامات اخوان المسلمین علیه مصر و عربستان است.

در این توافق آمده است که این مساله شامل همه اقدامات حماس نیز خواهد شد.

در بخش دیگری از این توافق آمده است که از این پس حمایت قطر از حماس فقط شامل حمایت از پروژه های مدنی یا غیرنظامی خواهد بود.

در این توافق قطر موظف به تعطیل کردن پروپاگاندای شبکه الجزیره علیه مصر شده است.

براساس این توافق، قطر دیگر مجوز اقامت به رهبران اخوان المسلمین نخواهد داد و آنها باید به دنبال استقرار مرکز خود در لندن در انگلیس باشند. در همین راستا خالد مشعل نیز باید دفتر خود را از دوحه منتقل کند.

کلید واژه ها: قطر مصر حماس دوحه


نظر شما :