آژانس: ایران به تعهدات خود پایبند بوده است

۰۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۹۴۵۵۵۱ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه بار دیگر پایبندی ایران به تعهداتش در قبال توافق موقت هسته ای را تائید کرد.

به گزارش فارس، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه تازه ترین گزارش ماهانه خود در مورد روند اجرای برنامه اقدام مشترک را منتشر کرده و در آن بار دیگر تائید کرد که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است.

برنامه اقدام مشترک توافق موقتی است که سوم آذر سال گذشته در شهر ژنو سوئیس میان ایران و گروه موسوم به 1+5 به دست آمد. بر اساس بندی از این توافق، آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان مأمور نظارت بر حسن اجرای توافق، تعیین شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آقای آمانو بر همین اساس هر ماه گزارشی را در مورد روند اجرای موارد هسته ای توافق موقت، منتشر می کند. وی در تازه ترین گزارش خود که امروز منتشر شده، نوشته است که تهران منطبق با توافق موقت، بالاتر از 5درصد غنی سازی اورانیوم انجام نداده است.

وی همچنین تصریح کرده است که ایران «پیشرفت بیشتری» در فعالیت های خود در تأسیاست غنی سازی و رآکتور آب سنگین اراک نداشته است.

تازه ترین دور از مذاکرات هسته ای ایران و 6 کشور از روز یکشنبه در شهر لوزان سوئیس با حضور وزیران خارجه ایران و آمریکا آغاز شده و انتظار می رود تا روز شنبه نیز ادامه داشته باشد.
 


نظر شما :