واکنش ظریف به نگرانی‌کشورهای‌ منطقه از توافق

۰۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۹۴۵۵۵۴ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه ای گفت که نگرانی کشورهای منطقه از توافق هسته ای ایران و غرب توجیهی ندارد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه خبری العالم در لوزان سوئیس، تاکید کرد که نگرانی برخی کشورهای منطقه از توافق هسته ای ایران و غرب، توجیهی ندارد.

محمد جواد ظریف تصریح کرد: برخی از کشورهای منطقه که توافق هسته ای ایران و غرب را مخالف منافع خود می دانند، باید به درستی بیندیشند که منافع ملل منطقه در چیست.

وزیر خارجه کشورمان به خبرنگار العالم گفت: دلیلی برای نگرانی بعضی از همسایگان نمی بینم و دولت هایی که از این توافق ابراز نگرانی می کنند، باید در مواضع و دیدگاه های خود تجدیدنظر کنند.

مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در لوزان که عمدتا به مذاکره میان دیپلمات های ایران و آمریکایی گذشت امروز (جمعه) پایان یافت.

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد کشورمان، گفت: "طی چند روز گذشته مذاکرات بسیار جدی و فشرده ای بین هیات های ایران و ١+٥ صورت گرفته است. اکنون زمانی است که نیاز به رایزنی ها و هماهنگی های بیشتری وجود دارد و به همین منظور وزرای خارجه آمریکا و کشورهای اروپایی فردا در برلین دیدار خواهند کرد و سپس بعد از نوروز و تحویل سال جدید مذاکرات مجددا از چهارشنبه 5 فروردین ماه 94 از سرگرفته خواهد شد."

مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 از 24 اسفند در لوزان، سوئیس، آغاز شده و تا امروز (جمعه) ادامه داشت.

در این دور از مذاکرات به مانند گفتگوهای پیشین دیدار های بین دیپلمات های ایرانی و آمریکایی بخش اعظمی از دیدارها را به خود اختصاص داده بودند.
 


نظر شما :