هیلاری در انتخابات چه خواهد کرد؟

ده نکته درباره کمپین هیلاری کلینتون

بحث درباره این که سلسله جانشینی از بیل به هیلاری برای دموکراسی آمریکا بد است، ممکن است سلاح خوبی باشد، اما نه زمانی که خود جمهوریخواهان هم رند پال و جب بوش را در انتخابات دارند.
ده نکته درباره کمپین هیلاری کلینتون

دیپلماسی ایرانی: شور و شوق، اضطراب و ترس احساساتی بوده که درباره شروع کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون وجود داشته است. تمام این انتظارات تقریباً به پایان رسیده است. تمام نشانه ها بر این مبنا استوار است که وی تصمیمش در رابطه با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را روز یکشنبه اعلام می کند. در ادامه به 10 نکته درباره کمپین وی اشاره می شود.

1- وی چه زمانی شرکتش در انتخابات را اعلام می کند؟

جزئیات همچنان مبهم است، اما همه می گویند که اعلام این خبر روز یکشنبه و از طریق توئیت و فیلم در شبکه های اجتماعی در حالی که وی در مسیر سفر به آیووا قرار دارد، منتشر می شود.

2- چرا الان خبر نامزدی در انتخابات را اعلام می کند؟

دلیل این اقدام را می توان در دو شاخه تقسیم کرد. اول، دلیل حقوقی: کلینتون یک دفتر عظیم در بروکلین برای کمپینش اجاره کرده است. به همین دلیل براساس قوانین کمیسیون فدرال انتخابات وی 15 روز برای آغاز کمپین انتخاباتی اش وقت دارد. دوم، دلیل سیاسی: کلینتون به خاطر داستان ایمیل هایی که در زمان وزارت خارجه زده بود تحت فشار است و با تشکیل کمپین، منسجم تر می تواند به این حملات پاسخ دهد.

3- کمپین وی درباره چه خواهد بود؟

این شاید بزرگترین سوال بی پاسخ باشد. همه می دانند که وی در انتخابات شرکت می کند، اما چرا؟ کمپین وی درباره چه خواهد بود؟ درباره نابرابری درآمدی؟ سیاست خارجی؟ تغییر؟ حفظ وضع موجود؟ هنوز نمی دانیم.

4- از سال 2008 چه چیزی یاد گرفته است؟

باور جمعی «دو آمریکا» که بر اساس تئوری «دو هیلاری» در کمپین 2008 به وجود آمده بود را فراموش کنید. در آن زمان سرنوشتی که برای هیلاری رقم خورد غیرقابل اجتناب بود.

5- جمهوری خواهان چگونه به وی حمله خواهند کرد؟

مسئله جنسیت، مسئله حساسی است. جمهوری خواهان در زمینه مسئله زنان دچار مشکل هستند و قصد ندارند تا خودشان را مجدداً با اکثریت رای دهندگان دچار مشکل کنند. بحث درباره این که سلسله جانشینی از بیل به هیلاری برای دموکراسی آمریکا بد است، ممکن است سلاح خوبی باشد، اما نه زمانی که خود جمهوری خواهان هم رند پال و جب بوش را در انتخابات دارند. عده ای هم ممکن است در زمینه سیاست خارجی به عملکرد وی در وزارت خارجه اعتراض داشته باشند.

6- آیا نکته ای مخفی وجود دارد؟

این امکان وجود دارد، اما پس از دو دوره حضور در کاخ سفید، دو دوره کمپین انتخاباتی در سنا، وزارت خارجه، نکته ای وجود دارد که درباره وی مخفی شده باشد؟ تنها نکته، تحقیقات درباره حمله 11 سپتامبر سال 2012 در بنغازی است.

7- بیل چه نقشی می تواند ایفا کند؟

کمپین های دیگر چنین دارایی که رئیس جمهور سابق را در اختیار داشته باشند، ندارند. البته این مسئله ویژگی خودتخریبی را هم دارد. چگونه باید بیل را مدیریت کرد؟ چگونه وی باید استعدادهای سیاسی اش را به عنوان استراتژیست و حل کننده سوالات ایفا کند، بدون این که همانند سال 2008 گاف های خطرناکی بدهد؟ آن طور که نیویورک تایمز گزارش داده است نقش وی مخفی و در پشت صحنه خواهد بود.

8- آیا وی رقیب مهمی خواهد داشت؟

مارتین اومالی، سیاستمدار باتجربه و با استعدادی است. ولی هنوز به رسمیت شاختن نام و شهرت اومالی زمان می برد. زمزمه هایی مبنی بر نامزدی سناتور الیزابت وارن هم شنیده می شود، اما وی اعلام کرده است که شرکت نمی کند. مسئله ای که وجود دارد این است که هیلاری رقابت مقدماتی خوبی خواهد داشت.

9- آیا وی می تواند روابطش با رسانه ها را بازسازی کند؟

از زمانی که رسانه ها دوست داشتند درباره هر چیزی به غیر از خود وی صحبت کنند و بحثی درباره کمپین، سیاستگذاری و گزارش ها وجود نداشته، رابطه وی با رسانه ها خوب نبوده است.

10- وی چه قدر می تواند کمک مالی جمع آوری کند؟

این روزها هر کمپینی رکورد جدیدی را تعیین می کند، اما کلینتون قصد دارد 1.5 تا 2 میلیارد دلار یعنی بیش از 1.1 میلیارد دلاری که باراک اوباما در سال 2012 کسب کرد، جمع آوری کند. به این مبلغ باید هزینه های گروه های سوپر پک و دیگر گروه های حامی را هم اضافه کرد.

منبع: آتلانتیک/ مترجم: حسین هوشمند

کلید واژه ها: هيلاري كلينتون انتخابات 2016 انتخابات آمريكا


( ۱ )

نظر شما :