حضور ناو ائتلاف در ۵ مایلی کشتی ایرانی

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۸ کد : ۱۹۴۷۷۳۷ سرخط اخبار
پس از ورود کشتی امدادرسان ایرانی به خلیج عدن، یک ناو جنگی عضو ائتلاف دریایی برای مقابله با دزدان دریایی به ۵ مایلی آن آمد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، پس از ورود کشتی امدادرسان ایرانی عازم یمن به خلیج عدن یک کشتی جنگی بیگانه در 5 مایلی آن حضور یافت.

این کشتی که عضو ائتلاف مقابله با دزدان دریایی خلیج عدن است از ساعت 4 و 30 دقیقه صبح امروز به فاصله 5 مایلی کشتی ایران شاهد آمده و او را همراهی می کند.

پس از این حضور، کشتی عضو ائتلاف از کشتی ایرانی خواست تا خود را معرفی و مقصد ماموریتش را اطلاع دهد که مسئولین کشتی ایران شاهد این کار را کردند و آنها نیز خواستار معرفی این کشتی خارجی شدند که پاسخ داد یک ناو جنگی عضو ائتلاف هستم.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به شرایط خلیج عدن و حضور دزدان دریایی کشتی های جنگی کشورهای مختلف در قالب یک ائتلاف دریایی در این منطقه حضور دارند و از کشتی های غیرنظامی در برابر دزدان دریایی حمایت می کنند.

یکی از مسئولین کشتی «ایران شاهد» در گفت وگو با خبرنگار اعزامی فارس اعلام کرد: این موضوع مهمی نیست و کشتی های عضو ائتلاف معمولا برای حفاظت از کشتی های تجاری در نزدیکی آنها حضور می یابند تا در صورت وقوع اتفاقی علیه دزدان دریایی وارد عمل شوند.
 

کلید واژه ها: عضو ائتلاف خلیج عدن


نظر شما :