دشواری‌های زندگی در یمن جنگ‌زده

۱۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۵۶ کد : ۱۹۴۸۳۵۱ سرخط اخبار عکس نوشته
دشواری‌های زندگی در یمن جنگ‌زده

دیپلماسی ایرانی: درگیری های یمن میان نیروهای حامی عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور و با رهبری عربستان با گروه شیعیان حوثی همچنان ادامه دارد. همچنین شاخه یمن القاعده و داعش نیز تحریکاتی را در این کشور از زمان آغاز درگیری ها داشته اند. نتیجه این درگیری ها و بمباران های جنگنده های ائتلاف به رهبری شاهزاده های سعودی کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی و تخریب خانه ها و آواره شدن تعداد زیادی از مردم شهرهای یمن بوده است.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که از اواخر ماه مارس تاکنون، حدود ۱۸۵۰ نفر در اثر درگیری ها در یمن کشته شده اند و حدود ۵۰۰ هزار نفر نیز خانه های خود را ترک کرده اند.

عربستان سعودی تحت ائتلافی، از اواخر ماه مارس سال جاری میلادی در دفاع از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری برکنار شده از قدرت یمن، به مواضع شیعیان حوثی حمله کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد به نقل از مراکز بهداشتی یمن گفت تا ۲۵ اردیبهشت  ۱۸۴۹ نفر کشته و ۷۳۹۴ نفر نیز مجروح شده اند.

سازمان ملل متحد می گوید آمار کسانی که در جریان جنگ یمن کشته شده اند ممکن است بسیار بیشتر از این باشد چرا که به مراکز درمانی نمی رسند.

همچنین سی ان ان چندی قبل گزارش کرده که بر اثر درگیریها بیش از ده میلیون یمنی از دسترسی به آب، غذا و الکتریسیته محروم شده اند.


نظر شما :