تأکید مسکو بر پایبندی به تعهد در تحویل اس 300

۱۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵ کد : ۱۹۴۸۴۲۱ سرخط اخبار

یک منبع دیپلماتیک خاطرنشان کرد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر پایبندی مسکو بر اجرای تعهدات خود در زمینه تحویل مجموعه های اس 300 به ایران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، منبع مطلع روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران درباره اظهارات نقل شده از سرگئی لاوروف در دیدارش با محمد جواد ظریف در خصوص ارسال سامانه موشکی اس - 300 در آینده نزدیک به ایران عنوان کرد: در ملاقات دوجانبه روز پنجشنبه وزرای خارجه ایران و روسیه موضوع تحویل این سامانه پدافند هوایی به ایران مطرح شد.

وی افزود: طرف روس در این دیدار بر پایبندی مسکو بر اجرای تعهدات خود در این زمینه و تحویل سامانه پدافند هوایی اس-300 پس از تکمیل آن به ایران تأکید کرد.

مسکو در سال 2010 و تحت فشار غرب فروش سیستم های اس-300 به ایران را ممنوع کرد اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ماه آوریل ممنوعیت تحویل سامانه موشکی اس-300 به ایران را لغو کرد.

'یان نوویکوف' مدیر اجرایی شرکت روسی 'آلماز آنتی' تولیدکننده تسلیحات پدافند هوایی در روسیه به تازگی اعلام کرد که این شرکت آماده تحویل سامانه موشکی اس - 300 به ایران است.

وی گفت: زمانی که یک توافقنامه تجاری میان ایران و روسیه منعقد شود، سامانه اس-300 را به ایران تحویل خواهد داد.

این مقام روسی تایید کرد که مسکو محدودیت های مربوط به تحویل سیستم اس-300 به تهران را که تحت فشار غرب از سوی روسیه اعمال شده بود، برداشته است. 

کلید واژه ها: اس-300


نظر شما :