شرط اوباما و مرکل برای روسیه

۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۳:۲۲ کد : ۱۹۴۸۵۱۷ سرخط اخبار

رییس جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان روز یکشنبه اعلام کردند که تحریم ها علیه روسیه همچنان ادامه خواهد داشت مگر اینکه مسکو به طور کامل پایبند اجرای کامل توافقنامه آتش بس مینسک در مورد بحران اوکراین شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مورد بحران در اوکراین مذاکره و توافق کردند که مدت زمان تحریم ها علیه روسیه باید به اجرای کامل توافقنامه مینسک از سوی این کشور و احترام مسکو به تمامیت ارضی اوکراین مرتبط باشد.

این در حالی است که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا پیش از آغاز نشست سران گروه هفت (جی 7) گفته بود: در این نشست راهکار مقابله با جنگ طلبی روسیه در اوکراین و تهدید ناشی از افراطی گری و تغییرات آب و هوایی را بررسی می کنیم.

نشست سران 7 کشور صنعتی جهان شامل انگلیس، آمریکا، کانادا، ژاپن، ایتالیا، فرانسه و آلمان به ریاست این کشور امروز و فردا (17 و 18 خرداد) در کاخ الماو نزدیک شهر های کرون و گارمیش -پارتینکرشن ایالت باواریا آلمان برگزار می شود.

آمریکا و اتحادیه اروپا با ادعای مداخله روسیه در بحران اوکراین، تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرده است و روسیه تاکید کرده که این تحریم ها نتایج معکوس به همراه خواهد داشت. برخی از کشورهای اروپایی نیز ضمن بی تاثیر خواندن این تحریم های غرب، اعتراف کرده اند این تحریم ها تاثیر منفی بر اقتصاد اروپا گذاشته است.
 

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :