خروج نام رژیم اسرائیل از "لیست ننگ"

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۰ کد : ۱۹۴۸۵۷۳ سرخط اخبار
به رغم اعتراضات سازمان ملل به جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی، این سازمان از درج نام اسرائیل در فهرست موسوم به "لیست ننگ" خودداری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، اخیرا لیلی زروقی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری های مسلحانه در پیش نویس گزارشی که آن را برای بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل فرستاد پیشنهاد داد که اسرائیل و برخی گروه های فلسطینی در لیست سیاه سازمان ملل در خصوص نقض حقوق کودکان قرار بگیرند.

این لیست که به "لیست ننگ" معروف است شامل کشورها و سازما ن هایی است که به نقض حقوق کودکان پرداخته اند.

گزارش زورقی روز دوشنبه به دست اعضای شورای امنیت رسید اما سازمان ملل که بارها در گزارش های خود اسرائیل را به جنایات علیه کودکان متهم کرده از درج نام اسرائیل در این لیست امتناع کرد.

منابعی در سازمان ملل اعلام کردند که تصمیم بان کی مون برای رد پیشنهاد زروقی تصمیمی "غیر معمول" بوده است.

در گزارش زروقی انتقاد شدیدی از عملیات نظامی اخیر اسرائیل در نوار غزه شده است.

پیشتر نیز منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند بان کی مون تمایلی برای درج نام اسرائیل در این فهرست ندارد. همچنین دیده بان حقوق بشر نیز در بیانیه ای اعلام کرد که از بان کی مون خواسته تا اسامی تمامی کشورها و گروه های مسلحی را که دست به جنایت علیه کودکان می زنند در فهرست موسوم به "لیست ننگ" قرار دهد و در برابر فشارهایی که واشنگتن و تل آویو برای عدم درج نام اسرائیل در این لیست اعمال می کنند بایستد.

کلید واژه ها: بان کی مون


نظر شما :