اوباما اسرائیل را رها کرده است

۲۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۳۰ کد : ۱۹۴۸۸۵۸ سرخط اخبار

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن می گوید رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید، اسرائیل را رها کرده است.

به گزارش فارس، «مایکل اورن» سفیر سابق اسرائیل در واشنگتن که اکنون در کنست (پارلمان اسرائیل) فعالیت می کند، «باراک اوباما» را متهم کرد که از زمان ورود به کاخ سفید در سال 2008، اسرائیل را رها کرده است.

اورن در مطلبی تحت عنوان «چگونه اوباما اسرائیل را رها کرد» که در روزنامه «وال استریت ژورنال» منتشر شد، نوشت، اوباما و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، هر دو اشتباهاتی مرتکب شده اند که به روابط میان تل آویو و واشنگتن، طی 6 سال گذشته آسیب رسانده است اما تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا این کار را به عمد انجام داده است.

وی افزود: «اوباما دو اصل اساسی را در روابط میان آمریکا و اسرائیل زیر پا گذاشت؛ خودداری از علنی کردن اختلافات و تعهد دو طرف به اینکه با تغییر سیاست هایشان یکدیگر را شگفت زده نکنند».

اورن بعد از اشاره به این موضوع نوشت، تنها اشتباه نتانیاهو که به عمد آن را انجام داد، سخنرانی در کنگره دو هفته قبل از انتخابات پارلمانی در اسرائیل بود.

وی سپس نوشت: «البته این اشتباه نیز در واکنش به اشتباهات اوباما بود که از زمان ورود به کاخ سفید مرتکب شده بود».

مایکل اورن نوشت: «اوباما هرگز ضد اسرائیلی نبوده و همکاری امنیتی میان آمریکا و اسرائیل را تقویت کرده است. اما فورا بعد از اولین مراسم تحلیف خود، میان اسرائیل و آمریکا فاصله انداخت».


نظر شما :