ایران جزء ده قدرت نظامی برتر دنیاست

۲۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۲۲ کد : ۱۹۴۸۸۹۴ سرخط اخبار
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران از لحاظ نظامی یک قدرت برتر در منطقه محسوب می شود و د ر این راه جزء ۱۰ کشور اول به حساب می آید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش تخصصی برنامه هسته ای ایران - فرصت ها، چالش ها و روندها در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه و نقش تحریم ها در اقتصاد ایران اظهار داشت: آمریکایی ها قصدداشتند با تحریم به اهداف خود برسند، ولی مانند 30 سال گذشته در مواجهه با ما شکست خوردند و دولتمردان ما نیز باید این موضوع را مد نظر داشته باشند و در سیاست های خود به آن توجه کنند.

وی افزود: آمریکایی ها باید اعتماد ملت ایران را جلب کنند و تحریم ها را مثل یک جلسد مرده می دانیم که باید مسئولان از سر راه ملت ایران بردارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تحریم می تواند اقتصاد ایران را متحول کند، مانند زمان جنگ که در دفاع مقدس مسئله دفاعی ما را متحول کرد.

وی ادامه داد: درست است که تحریم زیان هایی را هم در بردارد اما در عین حال می تواند به یک فرصت تاریخی تبدیل شود. متاسفانه ما در دولت های قبل و فعلی شاهد برنامه ای برای تبدیل کردن این تحریم ها به فرصت نیستیم.

سرلشکر رضایی با اشاره به قدرت نظامی ایران در منطقه تاکید کرد: ایران از لحاظ نظامی یک قدرت برتر در منطقه  محسوب می شود و د ر این راه جزء 10 کشور اول به حساب می آید.

وی تصریح کرد: برآوردهایی که براساس نگاه سنتی به مسئله دفاع و امنیت در دنیا می شود براساس تجهیزات، ارتباطات بین المللی معیار قرار داده می شود که اشتباه است و براساس معیار واقعی ایران جزو 10کشور برتر دنیاست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تحریم اقتصادی را اثری تخریبی و سازنده به اقتصاد دانست و گفت: در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی هستیم و اثرات منفی و مثبتی را بر اقتصاد ایران داشته است.

سرلشکر رضایی ادامه داد: از اول انقلاب این استراتژی وجود داشت که باید تحریم ها به فرصت ها تبدیل شود و در جنگ توانستیم تهدیدات فراوانی را به فرصت تبدیل کنیم و معتقدم که اثرات تخریبی تحریم را می توان خنثی کرد.
 

کلید واژه ها: مجمع تشخیص مصلحت نظام


نظر شما :