پیام تبریک اوباما و جان کری به مناسبت حلول ماه رمضان

۲۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۳:۱۱ کد : ۱۹۴۸۹۳۵ سرخط اخبار

باراک اوباما و جان کری رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به مسلمانان آمریکا و سایر کشورها تبریک گفتند.

به گزارش ایرنا در پیام اوباما آمده است: با آغاز ماه جدید قمری و ماه مبارک رمضان به همراه میشل همسرم، گرم ترین تبریک ها را به همه کسانی که در آمریکا و سراسر جهان روزه می گیرند، عرض می کنیم.

اوباما در پیام خود تصریح کرده است: رمضان زمانی است که در آن خانواده ها و جوامع برای افطار و عبادت دور هم جمع می شوند و سنت های غنی و متنوع جوامع مسلمان و فرهنگ اسلامی را نشان می دهند.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است: ماه رمضان همچنین زمانی کاملا روحانی و معنوی برای اندیشیدن، احیای قدرشناسی و شناخت هر چه بیشتر رحمت خداست. مسلمانان هر روز ماه رمضان را به عنوان روز تقویت صبر خود با روزه داری و هر شب این ماه را با عبادت به عنوان شب شکرگزاری ارج می نهند. ماه رمضان زمانی برای تقویت ایمان، شفقت و بخشش و گذشت و ایستادگی و صبر از طریق تحمل سختی است. در این ماه بخشش، مسلمانان در سراسر جهان دنبال کمک به کسانی می روند که تحت تاثیر جنگ، گرسنگی، فقر و بیماری قرار گرفته اند.

'مسلمانان آمریکا به همراه دیگر هموطنان خود فعالیت های بین ادیان و مذاهب برگزار می کنند که باعث تفاهم بیشتر بین یکدیگر می شود و به ما یاد آوری می کنند که ما به عنوان خانواده بزرگ آمریکا همگی با یکدیگر متحد باشیم.

اوباما در خاتمه بیانیه ای خود آورده است: یک بار دیگر دوست دارم مسلمانان آمریکا را برای مراسم سالیانه افطار ماه رمضان دعوت کنم و از خدمات مسلمانان آمریکا قدردنی نمایم؛ از طرف خانوداه ام به شما رمضان کریم را تبریک می گویم.

جان کری وزیر خارجه آمریکا هم فرا رسیدن ماه رمضان را به مسلمانان تبریک گفت و بیان داشت: برای مسلمانان جهان این ماه بویژه غذای روح است و ارزش های جهانی و انسانی را تقویت می کند.

وزیر خارجه آمریکا می افزاید: ماه رمضان همچنین فرصتی است برای نشان دادن توجه به مسئولیت همه مردم از همه ادیان برای کمک به نیازمندان؛ از جمله کسانی که دچار فقر هستند و قربانیان جنگ در کشورهایی نظیر میانمار، عراق، لیبی، نیجریه، سومالی، سوریه و یمن.

در پیام کری تاکید شده است: در این ماه ما به مذاکره با دولت های مسلمان و جوامع مسلمان در داخل و خارج از آمریکا ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده است: یکی از نقاط قوت ملت ما تنوع شهروندان و شرکای آن در خارج است و یکی از عناصر اساسی دیپلماسی ما علاقه به ارتباط روشن با دیگران در حمایت از حقوق اساسی و شرافت و کرامت تک تک انسانهاست؛ رمضان تاکیدی است بر زیبایی وحدت، خوردن جمعی، عبادت جمعی و کار جمعی.

وی در خاتمه نوشته است: با شروع ماه مبارک رمضان، رمضانی کریم و پر از سعادت و شادی را برای همه مسلمانان آرزومندم.

کلید واژه ها: ماه رمضان


نظر شما :