انصارالله: از گفت‌و‌گوهای سازنده استقبال می‌کنیم

۲۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۷ کد : ۱۹۴۸۹۳۸ سرخط اخبار

حمزه الحوثی نماینده جنبش انصار الله یمن در گفت و گوهای یمنی – یمنی ژنو گفت: ما از گفت و گوهای سازنده بر اساس اصل مشارکت ملی استقبال کرده و خود را پایبند آن می دانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده جنبش انصار الله یمن در ژنو افزود: این مشورت ها میان همه گروه های یمنی انجام می شود و این مشورت ها بدون هیچ گونه پیش شرط صورت می گیرد و مشورت های جاری امروز نیز فراگیر و اولیه است و پس از آن مشورت هایی برای توافق درخصوص اصول و محل جدید گفت وگوها انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: طی دو روز گذشته دو بار با نماینده ویژه سازمان ملل در پرونده یمن دیدار داشته ایم و به طور کلی مشورت ها همچنان ادامه دارد؛ این مشورت ها جدی است و پیشرفت هایی نیز داشته است و امیدواریم این مشورت ها منجر به آتش بس شود.

حمزه الحوثی خاطر نشان کرد که این مشورت ها باید منجر به یافتن راه حلی سیاسی، نظامی و امنیتی برای مشکلات موجود شود.

حمزه الحوثی اضافه کرد: بحث آتش بس در ماه مبارک رمضان برای اهداف بشردوستانه بسیار قوی مطرح است و امیدواریم به این مهم دست یابیم.

نماینده انصارالله در گفت وگوهای ژنو در خصوص نقش سازمان ملل نیز گفت: امیدواریم سازمان ملل در تکمیل کردن مرحله انتقالی در یمن برای رسیدن به ثبات کمک کند.

الحوثی در پایان با نشان دادن تصاویری از جنایت های انجام شده عربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی در یمن گفت: متجاوزان از سلاح های ممنوعه بین المللی علیه مردم یمن استفاده می کنند.


نظر شما :