اذعان رژیم صهیونیستی به قدرت سایبری ایران

۲۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۳:۳۶ کد : ۱۹۴۸۹۳۹ سرخط اخبار

رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به توان بالای سایبری ایران، از تصمیم این رژیم مبنی بر تشکیل یک مرکز ویژه سایبری برای مقابله با ایران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  به نقل از "رای الیوم"؛ تمام دستگاه های مرتبط با امنیت ملی رژیم صهیونیستی اتفاق نظر دارند هرگونه جنگی الکترونیکی که علیه این رژیم انجام می شود، خسارات استراتژیک قابل توجهی را به این رژیم تحمیل می کند؛ به ویژه آنکه جنگ الکترونیکی از دستاوردهای انقلاب فناوری اطلاعات و اینترنت است.

در همین راستا، ژنرال "گادی ایزنکوت" رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد این رژیم قصد دارد به منظور مقابله با تهدید های سایبری، بخشی با عنوان "مرکز سایبری" مشابه به نیروی هوایی و دریایی این رژیم ایجاد کند.

روزنامه هآرتص گزارش داد: پس از بررسی های به عمل آمده در خصوص تشکیل مرکز سایبری، این مرکز طی دوسال آینده تشکیل خواهد شد و مسئولیت فرماندهی این مرکز را یکی از افسران بلند پایه ارتش بر عهده خواهد گرفت؛ این مقام صهیونیست مسئولیت تمام بخش های سایبری اعم از حمله های سایبری، جمع اوری اطلاعات و برنامه ریزی عملیات های مربوط به شبکه عنکبوتی را بر عهده خواهد داشت.

در خصوص علت تشکیل این مرکز یکی از افسران بلند پایه اسرائیل می گوید: ارتش اسرائیل دریافته است که بخش سایبری به یک درمان کلی نیاز دارد، ولی هنوز مشخص نشده که این مرکز تحت نظارت اطلاعات عمل کند یا تحت نظارت بخش ارتباطات باشد؛ اما به نظر می رسد یک تیم مشترک متشکل از "یائیر گولان" معاون ریاست ستاد مشترک ارتش و "نمرود شیفر" رئیس مرکز برنامه ریزی و افراد دیگر مسئولیت آن را بر عهده گیرند.

از سویی دیگر، "الکس فیشمن" تحلیلگر امور نظامی در مصاحبه با روزنامه "ایدیعوت احرانوت" تاکید کرد تجربه نشان داده است ایرانی ها توانایی بالایی در انجام حملات سایبری دارند.

او با اشاره به اینکه ایران توانسته بر مهم ترین و بیشترین هواپیماهای بدون سرنشین و جاسوسی امریکا از طریق فناوری های پیشرفته نفوذ کند و  کنترل آن را به دست گیرد، می پرسد: "آیا ایران با این وجود نمی تواند به کارت های اعتباری ده ها هزار اسرائیلی نفوذ سایبری کند؟"

"فیشمن" تاکید کرد ایرانی ها دستاوردهای چشمگیر و شگرفی را در زمینه حملات سایبری و جنگ الکترونیک به دست آوردهاند."


نظر شما :